פרשת החייל היורה

צ'רלי אזריה: אנחנו מאוימים, דורשים שמירה

אביו של החייל היורה אלאור אזריה, דיבר בפתח הדיון בערעור על העונש שהושת על בנו, בקריה בתל אביב ואמר כי משפחתו מאוימת פעמים רבות וכי לא נעשה דבר להגנתם (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

פרשת החייל היורה: הבוקר (שני) נפתח הדיון השני בשלב הערעורים בעניינו של החייל היורה, אלאור אזריה שהורשע בהריגת המחבל הפצוע בחברון. אביו צ'רלי אזריה אמר בפתח הדיון כי בנו "חף מפשע". הוא הוסיף וקרא: "14 חודשים הוא יושב, ומהרגע הראשון אנחנו מקבלים איומים. הגשנו שמונה תלונות. אני דורש שישמרו על הבן שלי ועל המשפחה שלי".

כזכור הורשע אזריה בהריגתו של המחבל עבד אל-פתאח א-שריף, שהגיע עם חברו לבצע פיגוע דקירה בחברון ופצע את אחד החיילים במקום, במרץ 2016. סנגורו, עו"ד יורם שפטל, ערער על הרשעתו וכן על עונשו. במקביל גם התביעה הצבאית ערערה על קלות העונש, כהגדרתה.

בפתח הדיון בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב, הציג עו"ד שפטל חוות דעת שעוסקת בהחלטה שלא לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לירי במחבל מנוטרל על ידי שוטר מתנדב בזירת פיגוע ביפו. השופט צבי סגל העיר כי הייתה בדיקה בנושא, וטען כי "הצגת הדברים קצת מטעה". שפטל השיב כי מדובר במקרה דומה, והבהיר: "רואים את דרך ההתנהלות, כשרוצים לסגור תיק".

בשבוע שעבר, בפתיחת שלב הדיון בערעורים, נדחתה בקשתו של עו"ד שפטל להציג ראיות חדשות בתיק. שפטל ביקש להציג 17 מקרים דומים, לדבריו, אולם בית המשפט דחה זאת בנימוק שמדובר בחומר רב מדי ולא לשם כך נועד הדיון.

עו"ד שפטל אמר בנוסף כי הציבור הישראלי תומך באזריה, וחש כי לא היה צריך לעמוד לדין. "אנחנו אמנם שני סנגורים, אבל איתנו אלפי תומכים מישראל שקוראים לזיכויו", טען. "משפטו של המערער הוא יוצא דופן באופן קיצוני. עצם העמדתו לדין עומדת בניגוד מוחלט לנהלי העמדה לדין של חייל במהלך פעילות צבאית, כי אם כן הצבא לא היה יכול להתקיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר