בלי קליטה

הכבישים שלא כדאי לכם להיתקע בהם

כבישים רבים בצפון, בדרום ובאיו"ש הם ללא קליטה סלולרית מה שהופך אותם למסוכנים פי כמה במקרה של היתקעות או תאונה כפי שאירע אתמול בכביש ליד מעלה עקרבים (בטיחות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרכב שהתהפך וגרם למותו של עוזי גדיש (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

התאונה הטרגית אתמול (ראשון) בכביש 227 בה מצא את מותו עוזי גדיש בן ה-76 לאחר שבמשך שעות ארוכות אשתו הפצועה קל ניסתה להתקשר ולהזעיק עזרה לרכבם שהתהפך אך ללא הועיל, העלתה לסדר היום את נושא הכבישים בהם אין קליטה סלולרית מה שהופך אותם למסוכנים פי כמה.

בחלק מכבישי הדרום אין קליטה רציפה, והתושבים באזורים אלו חשים כי בשל כמות התושבים הקטנה יחסית באזורים אלו הם מוזנחים ונותרים ללא קליטה נצרכת.

אפילו צוותי ההצלה, שהגיעו לזירת התאונה שבה נהרג גדיש, נאלצו לעזוב את הפצועים ולהגיע לנקודה אחרת על מנת שיוכלו לתקשר ולהזעיק את העזרה הנדרשת.

על פי הדיווח ב-ynet, באזור הערבה התיכונה, בכביש 227 מצומת עיר אובות ועד מעלה עקרבים היכן שאירעה התאונה, יש בעיית קליטה כמעט רציפה. למעשה, רק במקרים נדירים יש קליטה. בכביש 90 יש "בורות" קליטה באזור נחל צין וגם סמוך לעין יהב ובאזור יהל. כמו כן, בדרך השלום, שהיא דרך קצרה ולא ראשית, יש מספר נקודות ללא קליטה.

במועצה האזורית רמת נגב מכירים היטב את בעיות הקליטה. רק בשבוע האחרון סבלו תושבי פתחת ניצנה ומתקן הכליאה "חולות" מבעיות תקשורת בגלל חסימות שביצעה המדינה על מנת למנוע מהאסירים הביטחוניים השובתים רעב להעניק ראיונות לתקשורת.

גם בשגרה יש מספר כבישים שלא כדאי להיתקע בהם: לאורך כביש 40 יש מספר נקודות ללא קליטה, אך הם קצרים יחסית (באזור נאות חובב, רמת בקע, קריית ההדרכה ואזור נחל בוקר). כך גם בכביש 211, בין צומת טללים ועד ניצנה, באזור שבטה וגם באזור עזוז.

במועצה האזורית תמר תסבלו מבעיות קליטה בירידות ובעליות של כביש 31, מערד לחיבור של כביש 90. ישנן גם כמה נקודות מתות בכביש 25 מדימונה לכיוון צומת הערבה. אנשי המועצה מתלוננים כי במקרים רבים של חילוצים במדבר נוצרת בעיה בשל חוסר קליטה שהופך כל מצוקה לקשה פי כמה ויכול להפוך פציעה פשוטה לכזו שגובה חיי אדם.

גם בפריפריה הצפונית יש בעיות. באזור הצפון בכביש 85 בין עכו למכר יש בעיה קבועה של העדר קליטה וגם בכביש 784 בעיה דומה בקטע שבין מורשת לדמיידה.

גם באזור איו"ש מוכרות בעיות אלו בוואדי חרמיא בנימין, במזרח גוש עציון. בכביש 60 יש בעיה דומה בין תחנת הדלק של עלי ועד שילה, בציר גלעד שבשומרון בסמוך לחוות גלעד ובכביש אלון מכוכב השחר למגדלים. במקומות אלו זו גם בעיה ביטחונית כאשר במקרה של אירוע ביטחוני לא ניתן להזעיק עזרה.

ועדת המשנה חוץ וביטחון לענייני יהודה ושומרון בראשותו של ח"כ מוטי יוגב, אישרה לא מזמן תוכנית לבניית תשתיות במקומות הבעייתיים ברחבי יהודה ושומרון כדי לשפר את הקליטה בעיקר בשל הזווית הביטחונית אליה ער יוגב המתגורר בדולב.

מתברר כי עיקר הבעיה הן דווקא חברות הסלולר להן לא משתלם לבנות אנטנות באזורים בהם יש מעט מידי מנויים. המדינה לעומת זאת מרוויחה מבניית האנטנות והיא מעוניינת בבניית כמה שיותר מתקנים כאלו.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "במסגרת הרישיונות המוענקים לחברות הסלולר הוגדרו תנאים לכיסוי דור 3: 92 אחוזים כיסוי שטח ו-99 אחוזים כיסוי לפי אוכלוסיה באופן אחיד. מדובר ברמת כיסוי גבוהה ביחס לנהוג במדינות אחרות בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר