מחירי הפירות והירקות

אפליקציה חדשה תעזור להשוואת המחירים

משרד החקלאות משיק אפליקציה חדשה שתסייע לצרכנים להשוות את מחירי הפירות והירקות על מנת ליצור שקיפות במחירים ולהביא ליצירת מחירים הוגנים ליצרן ולצרכן (צרכנות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משרד החקלאות משיק את "מחירי תוצרת הארץ" - סקר מחירים יומי של מחירי פירות וירקות סיטוניים. הסקר יהיה נגיש לציבור הרחב, חקלאים וצרכנים, באפליקציה חינמית ובאתר אינטרנט, ויאפשר יותר שקיפות במחירי התוצרת החקלאית, ויוכל לסייע לחקלאים בקבלת תמורה הוגנת ליבולם. להערכת המשרד, השקיפות במחירים תגביר את התחרות ובכך תסייע בהבטחת מחירים מאוזנים והוגנים יותר לאורך שרשרת השיווק.

הסקר, שנעשה בשיתוף חברת "תוצרת הארץ - שוק סיטוני לישראל בע"מ", (חברה ממשלתית בבעלות משרדי החקלאות והאוצר), מעדכן בכל יום את המחירים הסיטוניים של כ-160 פירות וירקות בשתי רמות איכות.

הסקר מתבסס על שיטה סטטיסטית שנבנתה על ידי חברת "דיאלוג" בהובלת הפרופ' קמיל פוקס, ונבחנה ואושרה על ידי מומחי משרד החקלאות מהחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה. הסקר יחד עם מעקב המשרד אחר מחירי הצרכן (באמצעות סטורנקסט) נותן מדד להערכת פער התיווך הקמעוני.

"מחירי תוצרת הארץ" זמינה הן באפליקציה לטלפון הנייד בחנות האפליקציות לאנדרואיד, לאייפון, והן באתר האינטרנט של חברת "תוצרת הארץ - שוק סיטוני לישראל בע"מ".

האפליקציה מאפשרת למשתמש לחפש בעזרת מנוע חיפוש את המחירים הרלוונטיים, לסנן ולמיין את הנדרש, לעקוב אחר עליות וירידות המחירים באמצעות גרפים סטטיסטיים. הנתונים מתעדכנים מידי יום החל מהשעה 06:00 בבוקר במקטע הסיטוני, ומתבססים על כ-600 תצפיות מידי יום, שנעשות בשיתוף פעולה עם כ- 85% מהסיטונאים בשוק הסיטוני בצריפין.

בנוסף, האפליקציה החדשה תסייע במתן התראות עבור שינויים במחירי הפירות והירקות הטריים אותם יבחר המשתמש כמשמעותיים עבורו.

צילום מסך מאתר 'תוצרת הארץ'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר