"אפליה זועקת"

צפו: ח"כ אורי מקלב נלחם למען בתי הדין הרבניים

ממלא מקום ועדת החוקה של הכנסת, חבר-הכנסת אורי מקלב, סירב הבוקר (שני) להעביר תקנות אשר יפגעו ויפלו את בתי הדין הרבניים וזעם על משרד המשפטים • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

ממלא מקום ועדת החוקה של הכנסת, חבר-הכנסת אורי מקלב, סירב הבוקר (שני) להעביר תקנות אשר יפגעו ויפלו את בתי הדין הרבניים.

בדיון שהתקיים הבוקר הגיעו אנשי משרד המשפטים והביאו תקנות אשר יוזילו את אגרות בתי המשפט אך לא הביאו הנחות לבתי הדין הרבניים.

בעקבות כך הנהלת בתי הדין הרבניים החרימו את הדיון ולא נכחו במקום. ח"כ מקלב תקף בחריפות את התנהלות משרד המשפטים אשר מפלה את בתי הדין הרבניים.

"אישה שרוצה ללכת לבית דין רבני תשלם ואחת שרוצה ללכת לבתי משפט לא תשלם?", תהה ח"כ מקלב, "איך אתם רואים את האפליה הזו אשר זועקת לשמים? הנהלת בתי הדין לא הגיעו לפה כאות מחאה, איך אנחנו יכולים לאשר דבר כזה? אף אחד מכם לא היה מביא פטור רק לבתי הדין הרבניים ולא לבתי המשפט זה לא יעלה על הדעת הדבר הזה".

מקלב הוסיך ואמר: "מה יהיה המשמעות של האישור הזה? יגידו, תראו את בתי הדין האלה, שם כל דבר יקר, הם סוחטים אנשים, הינה בתי המשפט זה בחינם, מה נסביר להם? שזה בגלל שלא הבאתם את התקנה בזמן? בשולחן הזה, לא לפני הרבה זמן, באתם לבקש לעלות את אגרות בתי הדין רק כי אגרות בתי המשפט יקרות יותר ותראה מה אתם עושים כאן, אתה בא היום לשנות דברים היסטוריים ואתה משנה רק את בתי המשפט, אני לא הייתי מסוגל לעשות דבר כזה".

נציגי משרד המשפטים עזבו את חדר הוועדה וסוכם כי הדיון יתקיים בעוד שלושים יום בתקנות אשר יכללו את בתי הדין הרבניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר