ראיון מיוחד

הרב משה לוין: "בחירת מקרון - ניצחון לכל צרפת"

הרב משה לוין, סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה', אומר בראיון ל"כיכר השבת" כי הניצחון של עמנואל מקרון הוא ניצחון לא רק של היהודים ומביע תרעומת על חבר-הכנסת אורן חזן • צפו (בעולם)

ישי כהן, אמסטרדם | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

"זה ניצחון לכל צרפת, לא רק ליהודים", כך אומר הרב משה לוין, סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה', מהדמויות היותר מוכרות בצרפת, על הניצחון של עמנואל מקרון בבחירות לנשיאות צרפת, מול האיום הגדול מבחינתם - המועמדת מרין לה פן.

בשיחה עם "כיכר השבת" בוועידת רבני אירופה המתקיימת באמסטרדם אומר הרב לוין, המכהן כסגן נשיא הוועידה, כי "האמת שזה ענין של צרפת, לא רק של היהודים. ניצחון של הערכים הדמוקרטיים. תמכנו במרקון, הרב הראשי של צרפת גם אמר שצריך לבחור בו".

- זה בכלל חריג שהרב הראשי מתערב בבחירות...

הרב לוין: "מאוד חריג, אבל בקיצוניות לא היה אפשר שלא להתערב. יש ערכים שחייבים לשמור בצרפת. היא רצתה לאסור את השחיטה, זה מתחיל בשחיטה וממשיך בברית, היא רצתה לאסור ללכת עם כיפה ברחוב, לכן היינו חייבים שלא להכשיר אותה".

הרב משה לוין בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

הרב לוין תוקף את ח"כ אורן חזן שתמך בה ואומר כי "מאוד כאב לי שהיה חבר כנסת בארץ שתמך בה. זה נתן הכשר. אנחנו לא רצינו לתת הכשר, כל הארגונים היהודים בצרפת לא רצו לתת הכשר".

על החיים בצרפת אומר הרב לוין כי "יש פחד בכמה מקומות. אני רב בקהילה באיזור שקט, אבל כל המהומות מתחילות שם, 2 דקות מבית הכנסת אני הולך עם הכיפה בלי בעיות, 20 שנה אני בפריז".

הרב לוין ונשיא צרפת הנבחר (צילום: אלאן עזריה)

על האפשרות שתהיה עלייה לארץ אומר הרב לוין: "עכשיו זה לא יקרה, ברור שלא. בפיגועים שהיו בטולוז ב-2012, היהודים חשבו שהם לבד, לא ראינו הפגנה עם המון העם בחוץ. אבל ראינו בסוף שכולנו באותה ספינה, ממשלת צרפת שמה 10,000 חיילים על יד בתי הכנסת, עכשיו יש ביטחון בצרפת".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר