משבר השבת יחריף?

ליברמן "לא רוצה לריב" אבל מגיש חוק ל"תחבורה בשבת"

ליברמן אומר בהקשר ל'חוק השבת' החרדי כי הוא "לא מחפש לריב" - במקביל, שולח את חברי סיעתו להגיש חוק שיגביר את חילולי השבת ומביע התנגדות שסמכויות השבת יהיו בידי שר הפנים. צפו בדבריו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ליברמן, היום (צילום: דניאל אליאור, ynet. תמונה ראשית: יעקב כהן)

חברי הכנסת עודד פורר ויוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, בצעד שנראה כאיתות ברור כלפי המפלגות החרדיות מצד מנהיג המפלגה ושר הביטחון אביגדור ליברמן.

מדובר בחוק שתכליתו "להסדיר הפעלת תחבורה ציבורית ביום המנוחה השבועי, כדי לתת מענה לצרכיהם של מרבית אזרחי המדינה ולאפשר את הפעלת תחבורה ציבורית בשבת לפי שיקול דעתה של כל רשות מקומית", כפי שנכתב עם הצעתו - כך לפי הפרסום ב'וואלה'.

מפרטי ההצעה עולה, כי "רשויות מקומיות יהיו רשאיות להפעיל בשבת קווי תחבורה ציבורית בתחומיהן, והחלטותיהן יהיו בהתאם למסקנות מסקר תושבים שייערך על פי חלוקתם לשכונות", וכן ש"התשלום עבור נסיעות בשבת בהסעות ציבוריות יתבצע באמצעות כרטיס מגנטי בלבד".

ליברמן בניחום אבלים אצל דרעי, אתמול (צילום: יעקב כהן)

"סוגיית השבת היא אחת מהסוגיות החשובות והמורכבות הקיימות במדינה יהודית ודמוקרטית", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "ברוב המקומות בישראל אין כיום תנועה של תחבורה ציבורית מכניסת השבת ועד למוצאי השבת, בעוד שתנועת התחבורה הפרטית אינה מוגבלת. כתוצאה מכך, תושבי ישראל שאין ברשותם רכב פרטי מופלים לרעה בצורה בלתי הוגנת".

כבר בחודש שעבר בירך ליברמן על החלטת בג"ץ לאפשר פתיחת 164 מרכולים בשבת בתל אביב, החלטה שובילה ליוזמת 'חוק השבת' אותו דורשים כעת במפלגות החרדיות לחוקק במושב הקיץ שנפתח היום.

היום (שני) אמר שר הביטחון בעניין משבר השבת כי "אנחנו חיים בסטטוס קוו שהתגבש שנים רבות ואין סיבה שהשלטון הארצי ייכנס לנעליו של השלטון המקומי. השלטון המקומי יודע לנהל את ענייניו".

לדיברמן הביע התנגדות לכך שסמכויות השבת נתונות בידיו של שר הפנים אריה דרעי ואמר כי "יש להשאיר את הסמכויות על פתיחת בתי עסק בשבת לעיריית תל אביב, כפי שקבע בג"ץ. איש באמונתו יחיה, ואנחנו נבטא את דעתנו בצורה ברורה. אנחנו לא מחפשים תירוצים לריב, אבל גם לא לוותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר