מחזה בלתי שגרתי בוותיקן

רבנים ואנשי עסקים שרו בפני האפיפיור: "אורך ימים" • צפו

הרב דב בער פינסון, הרב אדגר גלוק וקבוצתו של הנגיד לייזר שיינר נפגשו עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, שרו בפניו את השיר המזוהה עמם ושחחו עמו על שלושה נושאים • צפו בווידאו (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בשעות הבוקר (שני) נפגשו המקובל והמשפיע הרב דב בער פינסון לצד הרב חיים ברוך (אדגר) גלוק הפועל לסובלנות בין יהודים לשאר האוכלוסיה עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן.

יחד עימם הגיעו חלק מקבוצתו של הנגיד לייזר שיינר היוצאים מידי פעם למסע אקזוטי של קירוב בין הדתות.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר ששרו בפני האפיפיור את הניגון הידוע המזוהה עימם - "אורך ימים אשביעהו ואראהו בישועתי", כשהאפיפור נע ונד לצלילי השיר שנוגן על ידי חברת להקת 'פומפדיתא' שהגיעו יחד עם המשלחת, שוחחו עמו הרבנים על שלושה נושאים חשובים, ביניהם הצורך לצאת בקריאה נגד התופעה של חילול בתי העלמין היהודיים ברחבי העולם.

בנוסף הצהירו חברי המשלחת על הצורך באחדות ובשיתוף פעולה בין כל הדתות, לסובלנות ולשלום, וכן חשיבות ההתנגדות החריפה המשותפת להתעללות בילדים.

יצויין כי חלק מהחברים נחשבים למקוריים בדעותיהם ואינם נחשבים למיינסטרים של הקהילה החרדית וברשתות החברתיות קיימת מחלוקת חריפה האם המעשה הזה כשלעצמו מבורך ומוביל לפיוס ושלום או שמדובר במעשה חריג ובעייתי במקצת.

מה שעורר את הזעם במיוחד הינו הריקוד שלהם בפני האפיפיור בעוד הצלב שהוא נושא על חזהו נשאר שם בגאון ובכך למעשה הם רוקדים בפני הצלב. "זה רחוק מהיהדות לרקוד כך לפני הצלב שהינו סמל של טומאת העמים", אומר אחד המתנגדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר