נגד הרבנות

פרסום ראשון: גדולי ישראל נגד המגיירים הניידים

מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי וראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין יוצאים בהוראה לרבני העולם: "לא לקבל דיינים מישראל שמגיעים לגייר וחוזרים בחזרה לארץ הקודש" (חרדים)

ישי כהן, אמסטרדם | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

גדולי ישראל, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי וראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין יוצאים היום (שני) בהוראה לרבני העולם: "לא לקבל דיינים מישראל שמגיעים לגייר וחוזרים בחזרה לארץ הקודש".

במכתב ששיגרו גדולי ישראל לוועידת רבני אירופה, קובעים גדולי ישראל כי בית דין לגיורים אינו יכול להיות בית דין שמוקם רק לצורך גיור, אלא בית דין של ממש, שדן גם בגיטין ועוד. כמו כן, שלא יהיה מדובר בשלושה רבנים שמתכנסים בכדי לגייר, אלא שיהיה מדובר בשלושה דיינים מכהנים שישבו בבית הדין לגיור: "בית דין קבוע וחשוב".

כמו כן, גדולי ישראל יוצאים נגד מה שנהוג כיום שדיינים מישראל מגיעים למדינות באירופה מגיירים וחוזרים. לדברי הרבנים, הדבר פסול שכן הרבנים מישראל אינם מכירים את המנטליות ושהפה במדינות זרות, ואינם יודעים באמת את כוונותיו של המבקש להתגייר, ובכך יכולים להיות מכשולות בכך.

במכתבם כותבים גדולי ישראל: "ובוודאי שחלילה לא לפרוץ פרצות בחומות הגיור ח"ו אשר נמסרו רק לבית דין קבוע וחשוב ולא בשום צורה אחרת כי רבה המכשלה בכך".

כיום הרבנות מכירה בפועל בגיורים של דיינים נידיים ואף שולחת בעצמה דיינים ניידים לגייר באירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר