מתקפה חריפה

ארדואן: "עלו בהמוניכם לאל-אקצא"

נשיא טורקיה ארדואן תקף בחריפות את ישראל ואמר כי יש עלבון למוסלמים בכך שירושלים כבושה. "ישראל מבצעת פשעים והעולם שותק. אי אפשר לכונן כך שלום" (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, תקף הערב (שני) בחריפות את ישראל על רקע חוק המואזין, וקרא "לכל המוסלמים לעלות בהמוניהם לביקור בירושלים" בכדי לחזק את הפלסטינים.

בנאום שנשא ארדואן בפתיחת אירוע "פורום אל-קודס ווקף הבינלאומי" המתקיים באיסטנבול. אמר: "טורקיה רואה חשיבות רבה בהתנגדות המוצדקת של הפלסטינים והיא לא תיכנע לניסיונות הישראליים לשנות את הסטטוס-קוו במסגד אל-אקצה, אנחנו כמוסלמים צריכים לבקר במסגד אל-אקצה לעתים קרובות יותר. כל יום שבו ירושלים תחת כיבוש הוא עלבון עבורנו".

כלי תקשורת בטורקיה מדווחים כי ארדואן לא חסך את שבטו מהקהילה הבינלאומית שלטענתו שותקת אל מול המצוקה של הפלסטינים ואמר כי: "ישראל מרגישה שהיא חסינה מעונש על פשעים שהיא מבצעת, אך על הקהילה הבינלאומית להתייצב מולה. אי אפשר לכונן שלום בין ישראל לפלשתינים אם החוק הבינלאומי נותר אדיש למעשי טבח ולאכזריות".

העיתון הטורקי "הורייט" דיווח כי הנשיא ארדואן אמר על חוק המואזין כי: "הצעת חוק שמטרתה לאסור קריאות מואזין בתפילות הבוקר במסגדים ממתינה לאישור בפרלמנט הישראלי, והעובדה שעניין כזה אפילו עולה לסדר היום מבישה".
"לא נאפשר להשתיק את התפילות בשמי ירושלים", הצהיר הנשיא הטורקי.

בנאומו התייחס ארדן גם להצעה להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים ואמר כי: "יש להסיר את האפשרות הזו מסדר היום. רק הקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים תביא שלום".

במשרד החוץ בירושלים פרסמו תגובה על דברי ארדואן בה נאמר: "מי שמפר זכויות אדם באופן שיטתי בארצו, שלא יטיף מוסר לדמוקרטיה האמיתית היחידה במרחב. ישראל שומרת באדיקות על חופש פולחן מלא ליהודים, מוסלמים ונוצרים - ותמשיך לעשות זאת חרף השמצות חסרות שחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר