טעות?

ישראל הושמטה מסרטון טראמפ לסעודים

השגרירות האמריקאית בסעודיה פרסמה סרטון של הכרזת טראמפ על ביקורו במזרח התיכון אך הושמט בו הקטע על ישראל. בשגרירות טענו כי זו טעות והסרטון נמחק (מדיני)

(צילום: הבית לבן)

ביקור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל מעורר סביבו כותרות רבות כשהפעם חבר הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, אליוט אנג'ל מתח ביקורת חריפה נגד מחלקת המדינה בעקבות סרטון שפרסמה שגרירות ארה"ב בסעודיה ובו הכרזת הנשיא טראמפ על ביקורו הקרוב במזרח התיכון אך הושמט ממנו הקטע בו הנשיא אומר שיבקר גם בישראל.

שעות אחר כך טען גורם במחלקת המדינה האמריקנית כי הסרטון פורסם בטעות ונלקח מחשבון של אזרח סעודי. לטענת אנשי השגרירות, הם לא שמו לב שהסרטון ערוך וחתוך ושהושמטה ממנו ההכרזה על הביקור בישראל.

הסרטון המלא (מתוך ynet)

אנג'ל הוא הדמוקרט הבכיר ביותר בוועדת יחסי החוץ של בית הנבחרים האמריקני וביקורת ממנו לטובתה של ישראל מצביעה על השינוי הבולט ביחסה של ארה"ב לבת בריתה במזרח התיכון מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן.

אתמול שלח אנג'ל מכתב למזכיר המדינה רקס טילרסון, ובו עדכן אותו כי גילה שבחשבון הטוויטר של שגרירות ארה"ב בסעודיה – מדינה שבה יפתח טראמפ את סיורו הקרוב במזרח התיכון – פורסם סרטון ערוך שממנו הושמט רק שמה של ישראל. שמותיהן של סעודיה והוותיקן, שתי המדינות האחרות בסיורו, לא הושמטו.

"אני מזועזע מכך ששגרירות ארה"ב בסעודיה פרסמה סרטון חסר ומטעה", כתב אנג'ל לטילרסון. "בימים שבהם ארה"ב צריכה לעודד את הממשלות באזור ואת עמיהן לקדם סובלנות, כבוד והכרה הדדית הסרטון הזה רומז שארה"ב מקבלת את עמדתה הפומבית של סעודיה השוללת כל קשר לישראל".

"לסרטון הזה אין מקום בחשבון ברשת חברתית או בכל כלי תקשורת אחר שיש לו קשר לממשל האמריקני. פרסום הסרטון המקורי ובו שמה של ישראל יסייע לחדש את המחויבות האמריקנית לשלום ולקבלת המדינה היהודית באזור ובעולם. עלינו להישאר נאמנים לערכינו ולאינטרסים שלנו".

כאמור, אמש הוסר הסרטון מחשבונה של השגרירות האמריקנית – והציוץ נמחק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר