מתיחות גוברת

מדאיג: האיראנים ביצעו ניסוי בטיל טורפדו

האיראנים ממשיכים להתריס כנגד ארה"ב כשהפעם מדובר בניסוי טיל טורפדו שנורה מצוללת במצרי הורמוז. לא מדובר בעבירה על החוק הבינלאומי אלא בפרובוקציה בלבד (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

התגרות נוספת? כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו אמש (שני) כי איראן ערכה אתמול ניסוי בטיל טורפדו מהיר ליד מצר הורמוז. גורמים בכירים במערכת הביטחון האמריקנית אמרו רשתות "פוקס ניוז" ו-NBC כי הניסוי נעשה במים הטריטוריאליים של איראן ולא הפר את החוק הבינלאומי, אך הדגישו כי מדובר בפרובוקציה איראנית נוספת בצל המתיחות הגוברת בין המדינות מאז השבעת דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב.

לפי "פוקס ניוז" טיל הטורפדו שנוסה יכול להגיע לטווח של יותר מתשעה קילומטרים וחצי ולנוע במהירות 400 קמ"ש. גורמים ביטחוניים אמריקניים אמרו לרשת כי לא ידוע אם הניסוי הצליח. הם הדגישו כי לא נשקפה סכנה לכלי השיט ולכוחות האמריקניים באזור מהניסוי.

לפי NBC, הפעם האחרונה שבה ערך צבא איראן ניסוי בדגם טיל הטורפדו שנוסה אתמול הייתה בפברואר 2015.

האיראנים ניסו לאחרונה כלי נשק מתקדמים נוספים, בשבוע שעבר דיווחה "פוקס ניוז" מפי גורמים אמריקנים כי איראן ניסתה לשגר טיל שיוט מצוללת במצר הורמוז, אך הניסוי כשל. הצוללת שבה נערך הניסוי היא מסוג "יונו" ונחשבת קטנה במיוחד. רק לאיראן ולצפון קוריאה יש צוללות מסוג זה.

באירוע ביטחוני מטריד אחר, בסוף החודש שעבר, התקרב כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן למרחק קילומטר בלבד מספינת מלחמה אמריקנית במפרץ הפרסי. הספינה האמריקנית ירתה זיקוק לאות אזהרה אחרי שכשלו ניסיונות הצוות האמריקני ליצור קשר עם כלי השיט האיראני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר