גינויים במערכת הפוליטית

סערה בעקבות ההתנכלות לח"כ גפני: "התנהגות מסוכנת"

פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית מגנים את ההתנכלות "החמורה והמסוכנת" - כלשונם, לח"כ משה גפני • השר ליצמן: "גפני איש ציבור מוערך ויקר" • השר אזולאי: "לא ייתכן שח"כ יחשוש" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני וחוקרי המשטרה (צילום: כיכר השבת)

ההתנכלות שהתגלתה הבוקר (שלישי) ליו''ר ועדת הכספים ויו"ר 'דגל התורה ח"כ משה גפני - עליה דווח לראשונה ב"כיכר השבת" - כאשר מנעול ביתו נמרח בדבק מגע וכן נמצאו כתובות נאצה באזור מגוריו, גורמת לסערה במערכת הפוליטית והציבורית בישראל.

יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג שוחח הבוקר עם ח"כ גפני וביקש לחזק את ידיו בעקבות האירוע הקשה שעברה משפחתו במהלך הלילה בניסיון לפגיעה בהם.

ח"כ הרצוג אמר לגפני: "אסור לתת לאלימות להוביל מהלכים בחברה הישראלית. אני קורא לגורמי אכיפת החוק לטפל ביד קשה בפושעים ומבקש לחזק את ידיך בשעות אלה".

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר בתגובה כי "אני מגנה בתוקף את הפגיעה בידידי שלוחא דרבנן ח"כ הרב משה גפני. מדובר בהתנהגות פסולה ומסוכנת וכי על המשטרה לפעול לעצור את הפורעים ומניעת התופעה".

"לא ייתכן שאיש ציבור מוערך ויקר ייפגע בידי תוקפים בשל מעשיו החשובים לטובת הציבור ובשליחות גדולי ישראל, ולא משנה מה הסיבה", הוסיף השר ליצמן.

ליצמן המשיך ואמר כי "אני מחזק את ידיו וקורא לו שלא יירתע ולא יחשוש וכי זכות הרבים מסייעתו".

חוקרי המשטרה בביתו של גפני, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

ח"כ יעקב אשר הגיב אף הוא לאירוע המביש ואמר כי "כראש עיר בעבר אני מכיר את השיטות של גורמים עבריינים, אני מזועזע מהמחשבה שחרדים משולי המחנה פועלים כך. שום דבק בעולם לא יהיה חזק יותר משליחותינו ומעבודתנו הציבורית המונחית ע"י גדולי ישראל. זה הדבק שלנו!.

"אני מחזק את משפחתו של ידידי יו"ר תנועת דגל התורה, מי שמכיר את הרב גפני יודע שהוא אינו צריך חיזוק כדי להמשיך בשליחותו למען ציבור בני התורה ביתר שאת".

ח"כ אורי מקלב, אמר בתגובה כי "האלימות והבריונות השיטתית והמתמשכת הזו היא לא רק אישית אלא היא כנגד הדרך והשליחות של ח"כ הרב משה גפני העומד בראש ומייצג בנחישות ובאומץ שנים רבות".

החוקרים בבית גפני, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

"הדרך הנלוזה מסבירה בצורה ברורה מדוע רוב בניין ומניין של ציבור בני התורה סולדים, מתרחקים ולא שייכים אליהם", הוסיף ח"כ מקלב.

גם שר הדתות דוד אזולאי גינה בחריפות את ריסוס הגרפיטי והדבק בביתו של גפני ואמר: "לא ייתכן מקרה בו חבר כנסת משרת ציבור צריך לחשוש מהתנכלות ובריונות".

כפי שדווח הבוקר לראשונה ב"כיכר השבת", כאשר ניסה גפני כבכל יום לצאת לתפילת שחרית הוא הופתע לגלות כי דלת הבית אינה נפתחת וכי אלמונים הדביקו אותה עם דבק מגע. כוחות משטרה הגיעו בבהילות למקום והחלו בחקירה מהירה תוך חיפוש אחר עדויות וטביעת אצבעות על מנת לאתר את העבריינים.

"בסוף גם זה הגיע, הדביקו לי את הדלת של הבית", אמר גפני בשיחה עם "כיכר השבת". אתה מרגיש מאוים? שרלנו, וגפני השיב בחיוך: "אני נראה לך ככה? הכי גרוע שאיחרתי לתפילה".

בשיחה עם חוקרי המשטרה, אמר ח"כ גפני כי "אני מנסה לקחת הכל בפרופורציות, אין ספק שזו עליית מדרגה, זה מציק ומשבש את שיגרת החיים. כל זמן שזה צעקות וקללות זה לא מפריע אבל אני לא רוצה אבטחה צמודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר