קול חי, מאחוריך

המהלך החדש של דרעי: רדיו חרדי חדש - בתאגיד

שבע שנים אחרי שתנועת ש"ס הקימה את רדיו "קול ברמה", השר אריה דרעי מציג הערב מהלך חדש: הקמת רדיו חרדי חדש, נוסף לתחנות הקיימות. ומה יקרה ל"קול חי"? (ברנז'ה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בש"ס יש עדיין מי שחולמים על עיתון יומי חדש, אולם כנראה שהם יסתפקו בתחנת רדיו חרדית שתהיה מזוהה עם המפלגה, זאת במסגרת הקמת תאגיד השידור הציבורי "כאן".

במהלך היממה האחרונה, נלחמו נציגי ש"ס בכנסת - חברי הכנסת יואב בן צור, יגאל גואטה ומיכאל מלכיאלי - על הקמת תחנת רדיו חרדית חדשה. הנציגים התעקשו ואיימו כי במידה והתחנה החדשה לא תאושר, הם יצביעו נגד עמדת הקואליציה בדיונים בוועדה המיוחדת שהוקמה בכדי לאשר את הצעת החוק.

אריה דרעי מצידו, שלח את בכירי מקורביו לוועדה בכדי לפקח על ההתנהלות מקרוב ולהבטיח את הקמת התחנה החדשה. במקביל, גם מנכ"ל "קול ברמה", אריאל דרעי, הגיע לוועדה וטען כי מדובר בתחנת רדיו פוליטית שאין בה צורך. אריאל דרעי אף נפגש עם חברים בוועדה - אך ללא הצלחה: יו"ר הקואליציה דוד ביטן קיבל לבסוף את דרישת ש"ס, ואישר את הקמת הרדיו החרדי החדש במסגרת התאגיד.

באשר לתקציב הרדיו, בתחילה דרשו בש"ס התחייבות על סכום של 2 מיליון שקלים לא כולל התקנים, אך בקואליציה לא הסכימו להתחייבות אלא להבנות שהתקציב יהיה דומה לתקציב רדיו רקע. כעת, יתבקש התאגיד החדש להיערך להקמת תחנת הרדיו בתוך תשעה חודשים - רדיו שכאמור יהיה חלק מחוק התאגיד.

אולפני 'כאן'. ש"ס תצליח להפוך תחנה של התאגיד לכזו שמזוהה איתה? (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

השאלה שנותרה פתוחה היא כיצד יצליחו לאתר ולגייס בכירים וטאלנטים חרדים לתחנה החדשה בכדי לגרום לתזוזה בהרגלי ההאזנה לרדיו החרדי.

יצויין, כי עד כה נחשבה תחנת רדיו "קול חי" ל"בייבי" של אריה דרעי, זאת בזמן שהוא נלחם בתחנת הרדיו המתחרה, "קול ברמה", ומורה על החרמת הרדיו - כולל איסור על נציגי מפלגתו להתראיין בתוכניות השונות.

לא ברור אם הקמת התחנה החדשה תגרום להעכרת הקשר בין "קול חי" לשר. כמו כן, לא ברור כיצד יצליחו בש"ס לקחת תחנת רדיו של השידור הציבורי, ולהופכה לתחנת הבית של המפלגה, אם בכלל.

יצויין עם זאת, כי נשמעים יותר ויותר קולות לפיהם הציבור החרדי זקוק יותר לתחנה שתשדר מוזיקה ברצף - בדומה לגלגל"צ - מאשר לתחנת אקטואליה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר