כמעט אסון

ההרקולסים שהתחככו: הקברניטים נשלחו למחבוש

שני טייסי מטוסי ההרקולס הגדולים שכנפיהם השתפשפו כיוון שלא שמרו על מרחק מספיק - במהלך המטס - כנדרש בנהלים נענשו במחבוש. שאר אנשי הצוות במטוסים קורקעו (חדשות)

(צילום: מתן דרעי, ynet)

טייסי הסופר הרקולס מתקרית מטס יום העצמאות בו התקרבו המטוסים יתר על המידה ואף התחככו זה בזה נענשו במחבוש.

כפי שפורסם בשבוע שעבר, מדובר בשני מטוסי תובלה גדולים וחדשים מסוג שמשון (סופר הרקולס) שהתחככו זה בזה במהלך המטס החגיגי שנערך בשמי המדינה ביום העצמאות. שני הקברניטים שהטיסו את שני מטוסי התובלה הכבדים נשלחו למספר ימי מחבוש, ואילו יתר עשרת אנשי הצוות במבנה, לרבות במטוס הקרנף שהוביל, קורקעו לתקופות שונות.

לאחר התקרית המסוכנת הוחלט לקרקע ליום אחד את מערך מטוסי התובלה, כחלק מהתחקיר. במהלכו התברר שהטייסים לא הקפידו על כללי הזהירות והמרחק המינימלי זה מזה, כפי שנהוג בטיסות מעין אלה שאינן מבצעיות, באופן שהיה עלול לסכן את שלומם ולהוביל לפגיעה חמורה יותר, וייתכן שאף להתרסקות.

למרות התחקיר בחיל האוויר עדיין לא יודעים היכן אירע המגע המסוכן בין כנפי שני המטוסים, שטסו מעל יישובים וערים ברחבי המדינה בגובה נמוך יחסית ויכלו להתרסק על אזורים מיושבים. על פי התחקיר רק לאחר הנחיתה בבסיס שמו לב צוותי הקרקע לשפשופים החשודים בקצה הכנפיים, שהעלו את הממצא החריג לפיו היה מגע בין שני השמשונים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בשבוע שעבר הסתיים התחקיר של מטס יום העצמאות. בהתאם ללקחי התחקיר נקבעו צעדים מיידיים הנוגעים לנוהלי הטיסה במבנה. צוותי המטוסים טופלו פיקודית וקורקעו לזמנים שונים. כמו כן, קברניטי המטוסים נשפטו לעונש מחבוש. חיל האוויר רואה בחומרה אירועים מסוג זה ומתחקר לעומק על מנת למנוע הישנותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר