נטו משפחה

תכנית ההטבות של כחלון אושרה בוועדת הכספים

התכנית של שר האוצר אושרה הבוקר בקריאה שניה ושלישית כהוראת שעה לתקציב הקרוב. באופוזיציה תומכים בעצם התכנית אך טוענים כי היא צריך להיות גם בעתיד (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הצעת החוק הממשלתית להגדיל את הכנסת הנטו המשפחתית אושרה הבוקר (רביעי) בוועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית, ברוב קולות הקואליציה.

מדובר בתיקון חוק מס הכנסה בהובלתו של שר האוצר כחלון שמגדיל את מספר נקודות הזיכוי הניתנות להורים לילדים שטרם מלאו להם 6 שנים. התיקון הוצע כהוראת שעה לשנות המס 2017/18 שהן תקופת התקציב הדו-שנתי השוטף.

האופוזיציה לא התנגדה לעצם הגדלת נקודות הזיכוי, אלא לתוקף החוק כהוראת שעה, ודרשה להפוך אותו לחוק קבוע גם לשנים הבאות. האוצר התנגד בגלל העלות המוגבלת לתקציב השוטף - 1.7 מיליארד שקל - המבוססת על עודפי הכנסות מגביית המסים מעבר למתוכנן. האופוזיציה דרשה הצבעה חוזרת, וזו תתקיים כנראה בשעות הערב.

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר, כי האפשרות שהחוק יוחזר לדיון מחדש עדיין פתוחה. על פי הדיווח ב-ynet, גפני סמך על הסתייגות מפתיעה שהתקבלה לפי הצעת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד), שהביצוע בפועל של הגדלת נקודות הזיכוי מותנה בקבלת תביעות הנכים להשוואת קצבאותיהם לשכר המינימום.

לוועדה נודע כי ראש הממשלה נתניהו צריך להכריע בנקודה זו בדיון שאמור להתקיים לפנות ערב, אבל הציפיה מנתניהו שהוא "יוריד את ביטן מהעץ הגבוה", אחרת עלולה להתקבל דרישת האופוזיציה להצבעה חוזרת ומשמעותה שוועדת הכספים תאלץ לדון מחדש על כל הצעת החוק.

גפני טען שהוא דחה אמש לחצים מ"דרגים גבוהים" לקיים את הדיון בשעות הלילה כדי שהחוק יאושר עד הבוקר. "חסתי על כבוד הוועדה אחרי התקדים של התאגיד".

חברי הוועדה מסיעת כולנו תקפו את הצטרפות המחנה הציוני לדרישה שהחוק לא יהיה הוראת שעה. ח"כ רועי פולקמן אמר, "חשבתי שאתם קשורים למחאה החברתית ועכשיו מבקשים לעכב תכנית שתביא לזוג צעיר תוספת של אלפי שקלים". ח"כ רחל עזריה: "זוגות צעירים נמצאים בכל מגזר ובכל קבוצה. ההטבה היא לכולם".

לפי הנוסח שאושר לאחר וויכוחים רבים, אישה יולדת תקבל 1.5 נקודות זיכוי במס בשנת הלידה במקום 0.5% כיום ו-2.5 נקודות עבור הילדים בגילאי 1-5 שנים במקום 2 נקודות כיום. מהטבה זו ייהנו גם גברים ונשים במשפחות חד-הוריות. נקודת זיכוי מגדילה את הנטו ב-215 שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר