פרסום ראשון: אלו ההוראות של גדולי ישראל למנהלי המוסדות

גדולי הדור שלחו מסר מיוחד לכינוס שנערך הערב בנוגע להתנהלות מול משרד החינוך, ופירטו הוראות ברורות בנושא. "כיכר השבת" מגיש את עיקרי הדברים בפרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין ומרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

מנהלי מוסדות החינוך החרדי התכנסו הערב (רביעי) בהוראת גדולי ישראל בכדי לדון בנושאי החינוך. המנהלים דנו בהקמת מנגנון פיקוח שיהווה את זרועם הארוכה של גדולי ישראל בנושאי החינוך. בכינוס השתתפו גדולי ראשי הישיבות שנשאו דברים על הצורך בביצור החומות בנושאי שיתופי פעולה עם משרד החינוך.

גדולי הדור מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז' והגר"ד לנדאו ראש ישיבת סלבודקה שלחו מסר מיוחד לכינוס הכולל הוראות ברורות בנושא ההתנהלות מול משרד החינוך. "כיכר השבת" מגיש את עיקריו:

"למתאספים לחיזוק החינוך בגני הילדים בראשות גדולי התורה, באנו בזאת בקריאת קודש לנשות ישראל אמהות וגננות, אשר זוכות שהופקד בידן גידול וחינוך התינוקות בגיל הרך, והן הראשונות והמוכשרות, להכניס את הילדים לעולם התורה והמצוות. שאלו השנים שהם צריכים לאמותיהם, שהן מעצבות את תחילת חינוכם של הילדים הרכים לטעת בהם את יסודות האמונה ואהבת תורה, ונשים צדקניות בכל דור שרו באזני התינוקות עם לידתן שירי ערש מלאים ברגשי קודש על אמונה ומעשה בראשית ועקדת יצחק והשאיפה שבנם יהיה גדול בתורה".

"לכן, יש לשים דגש בבית והגני הילדים על נושאים אלו ולהרבות בסיפורים מלהיבים מהתורה וחז"ל בלי הסברים מדעיים, כפי שהנהיגו לספר פרשת שבוע ובערבי שבתות וחגים לספר מקדושת השבת והמועדים חנוכה ופורים ולעורר ציפיה בלבבות הרכים לאותם ימים קדושים. מאז שהחלו לעורר על העניין בראשית השנה ונערכו כינוסים לגננות, ונכתבו מאמרים חל שיפור ניכר ויש להמשיך לעמוד על המשמר כפי שנהגו נשים צדקניות בכל הדורות".

"על כן: א. אין לגננות לקבל שום הוראה חינוכית ופדגוגית מהפיקוח החיצוני. ב. על מנהלי הרשתות והת"ת לשתף פעולה עם מערכת הפיקוח שהוקמה לשם כך. ג. על ההורים בכל מקום ומקום לשים לב לדברים ולדווח לממונים. ד. על המרכזות של מסלול גננות לחזק את הנושא אצל התלמידות ולהעמיד בפניהם את הדברים הנ"ל ולתת בידיהם כלים לעמוד על המשמר. וכל הבא להיטהר מסייעין בידו".

הרב מאיר קסלר אמר למנהלים כי משרד החינוך לא נכנס למלחמה, ו"לכן צריך לעמוד חזק ולא כל מה שמפקחת בשטח אומרת צריך לשמוע גם אם היא נושאת בתפקיד מפקחת".

הרב קסלר הדגיש כי "אם כולם ידעו שזה המגמה של ראשי משרד החינוך שלא מתעקשים ולא הולכים בכוח ומבינים את הצרכים שלנו אז שום גננת לא תפחד מדיבור או איום של מפקחת כזאת או אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר