סערת האוהלים במירון

משיבים מלחמה: "המרוקאים היו פה לפני ה'נטורי קרתא'"

מקימי האוהלים במירון משיבים מלחמה וטוענים כי "המרוקאים היו פה הרבה לפני הנטורי קרתא". הם מאשימים כי "בעלי הממון מירושלים רוצים להעיף אותנו" ומבטיחים - "זה לא יקרה" • צפו (אקטואליה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
מקימי האוהלים (צילום: באדיבות המצלם)

סערת האוהלים במירון: מקימי האוהלים במתחם ציון הרשב"י במירון מביעים - בסרטון מיוחד שהגיע ל"כיכר השבת" - זעם על כוונתם של עסקני מירון לפנותם מהמקום ומבטיחים כי לא יאפשרו זאת.

"אנחנו באנו לכאן שלא היה פה כביש ולא היה אספלט, רק המרוקאים היו פה, נשבע לך רק המרוקאים. באו ה'נטורי קרתא' מירושלים יש להם ממון ועושים לנו צרות, תראה מה עושים", מספר אחד ממקימי האוהל.

חוגג אחר אמר: "אני בן חמישים וארבע, אני פה מגיל אפס, אנחנו פה קבועים ונמצאים מיום העצמאות, המקום הזה הוא כמו טאבו, זה כמו טאבו, אף אחד לא יזיז אותנו מהמקום, אנחנו 16 משפחות פה במתחם".

יצויין כי מתחם האוהלים ממוקם מעל ציון הרשב"י והוא כמעט שווה בגודלו לאזור בו שוהים מאות אלפי החוגגים העולים להילולת הרשב"י במירון.

בצילומי אוויר מהמקום אף ניתן לראות את היקף השטח המוקצה לטובת האוהלים.

צילום אווירי של מתחם האוהלים במירון (צילום: באדיבות המצלם)

כפי שנחשף השבוע ב"כיכר השבת" השטח שייך למנהל מקרקעי ישראל והוא מאושר לשימוש לטובת העולים ומקימי האוהלים בתמורה להפקדת שיק פקדון בסך 25 אלף שקלים שיחולט במידה והאוהל שהוקם לא יפורק עם תום ההילולה.

יצוין כי האישור להקמת אוהל ניתן רק לבעלי החזקה במקום, ולא נקבעו על ידי המדינה קריטריונים לאזרחים המעוניינים אף הם להקים אוהל משל עצמם במקום.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הביע אחד העסקנים זעם על כך שלחסידויות שונות הוקצה שטח במרחק רב בפאתי הכפר ועשרות אלפי חסידים נאלצים ללכת זמן רב ברגל בעוד כמה משפחות בודדות חוגגות בשטח גדול בסמיכות לציון, מקום שהיה יכול לשמש את מאות האלפים העולים מירונה ולהקל במעט את הצפיפות.

האוהלים במירון (צילום: באדיבות המצלם)
האוהלים במירון (צילום: באדיבות המצלם)
האוהלים במירון (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר