הסערה בארה"ב

ג'יימס קומי על פיטוריו: "זה מאוד קשה"

ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, שהודח על ידי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיב להדחתו במכתב ששלח לסוכניו: "אני לא מתכוון לבזבז את הזמן על ההחלטה, אני מאוד אתגעגע" (אקטואליה)

ג'יימס קומי וטראמפ (צילום: שאטרסטוק)

ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, שהודח על ידי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיב הלילה (חמישי) להדחתו.

קומי שיגר מכתב לסוכני הבולשת בו כתב כי "מזמן האמנתי שהנשיא יכול לפטר את ראש הבולשת מכל סיבה שהיא וגם ללא סיבה. אני לא מתכוון לבזבז את הזמן על ההחלטה ועל הדרך שבוצעה, מקווה שגם אתם לא".

"זה נעשה ואני אהיה בסדר, אם כי אתגעגע מאוד אליכם ולמשימה", כתב קומי במכתב שפורסם ב-CNN, "עוד קודם אמרתי כי בתקופה של אי-סדר העם האמריקני צריך לראות את ה-FBI כסלע של כשירות, כנות ועצמאות. זה מאוד קשה לעזוב קבוצה של אנשים שמחויבים רק לעשות את הדבר הנכון".

קומי הוסיף וכתב כי "תקוותי היא שתמשיכו לחיות את הערכים שלנו ולבצע את המשימה של הגנה על העם האמריקני והחוקה. אם אכן תעשו זאת, גם לכם יהיה קשה כשתעזבו, והעם האמריקני יהיה בטוח יותר".

כפי שדווח אמש, בארה"ב קישרו בין ההחלטה המפתיעה של טראמם לפטר את קומי לבי החקירה שמתנהלת ב-FBI על קשריו של טראמפ ואנשי הצוות שלו עם רוסיה.

ב-CNN אף דווח אמש כי קומי ביקש להגדיל את הכוח שחוקר את הפרשה בכדי להעמיק ולהרחיב את החקירה, וזאת זמן מועט לפני שפוטר מתפקידו.

הנשיא טראמפ עצמו אמר בקשר לפיטורים כי קומי "לא עשה עבודה טובה" ולכן פוטר. "ג'יימס קומי יוחלף באדם שיעשה עבודה טובה יותר ויחזיר ל-FBI את הרוח והיוקרה", צייץ טראמפ. "קומי איבד את האמון של כמעט כולם בוושינגטון, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד. כשהעניינים יירגעו הם יודו לי!", כתב הנשיא.

בהודעה מטעם הבית הלבן נאמר כי "בחודשים האחרונים הנשיא איבד את אמונו בראש ה-FBI קומי" וכי "לאחר שצפה בעדות של קומי בוועדת המודיעין של הסנאט, התגברה אצל הנשיא התחושה שיש להחליף אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר