חשיפה וראיון

מרדכי בן דוד יתארח באלבומו של אהרן רזאל

דואט מפתיע בין גדול הזמר החסידי לבין אחד מגדולי היוצרים של המוזיקה היהודית המקורית באלבום החדש עליו עובד רזאל בימים אלו בשילוב מוזיקאים ישראליים וחסידיים כאחד (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אהרן רזאל הוא אחד היוצרים החשובים והוותיקים במוזיקה היהודית המקורית מאחוריו כבר כ-20 שנות יצירה ולמעלה מ-10 אלבומים. בימים אלו הוא עובד על אלבומו החדש "זה הניגון שלנו" ובו כרגיל רזאל לא שוקט על שמריו ומגיע עם טוויסטים חדשים כשגולת הכותרת היא דואט עם גדול הזמר החסידי - מרדכי בן דוד. תפסתי את אהרן רזאל לשיחה קצרה על האלבום החדש ועל הדואט המסקרן.

אירחת באלבומים הקודמים שלך את אחיך יונתן, את אריאל זילבר ודוד ד'אור אבל זו פעם ראשונה לדעתי שאתה מארח באלבום שלך זמר חסידי, זה נכון?

"כן זו ממש הפעם הראשונה ועוד מלך המוזיקה החסידית! איזו זכות נפלה בחלקי, חכה שתשמע את הביצוע שלו...".

איך נוצר הקשר שלך למרדכי בן דוד? סוף סוף אתם בז'אנרים אולי מקבילים אך שונים

"הקשר נוצר בעצם דרך בנו, הזמר יידל ורדיגר שהוא אדם מדהים וחבר טוב, בזמן שהוא חיפש חומרים לאלבום של מרדכי לפני כמה שנים. ואכן הוא שר את "את אחי" ושיר נוסף שהלחנתי במיוחד עבור האלבום ממש בבית של יידל "בעניין השמחה", והשאר היסטוריה... (מאז הספיק רזאל לכתוב עוד כמה שירים ליידל כ"מה תמר", "שוש אשיש" ועוד נ.ל)".

האם הדיסק החדש "זה הניגון שלנו" יהיה במידה מסוימת "מוזיקה חסידית" כמו אלבומך "קבעתי"?

"אכן, במידה מסוימת. השיר עם מרדכי לדוגמא שנקרא "אנא עבדא". כמו הרבה שירים שלי, הולחן ממש באמצע זיץ עם בחורי ישיבות באופן ספונטני (עדיין יש את ההקלטה המקורית בה אני ממציא את הניגון למילים אחרות בכלל...). ידעתי מיד שזה הולך לכיוון חסידי, ולכן בחרתי ביובל סטופל הענק כמעבד. הוא עשה את השידוך עם מרדכי ששמע, התחבר ו..התוצאה היא השיר שייצא בדיסק החדש. בקרוב!".

באלבום החדש רזאל עובד גם עם המעבד החסידי הצעיר אך המוערך יואלי דיקמן זאת לצד אבי טל איתו כבר הוא עושה דרך ארוכת שנים, מאור שושן שעובד יחד עם ישי ריבו שאף הוא יתארח באלבום לדואט מיוחד והמעבד גיל סמטנה שעבד עם מיטב המוזיקאים הישראלים.

את האלבום בחרת להפיק באמצעות פרויקט באתר הדסטארט ונראה שאתה אפילו נהנה מזה, למה?

הדסטארט זו פשוט הזדמנות מצוינת לשתף ולפתוח את הפרויקט של האלבום עם הקהל שלך, אלה שמחוברים אלייך שנים, אלה שאוהבים לפרגן, לתמוך ולהשאיר מילה טובה. זה בונה את המעגל הקרוב אלייך כאומן. אנשים שמאמינים ביצירה שלך רוכשים את האלבום מראש וזה ממש מחמם את הלב.

זו הפעם השנייה שאני עושה קמפיין הדסטארט וממש מזמין את כולם להיכנס, ולקבל את הדיסק ישירות לבית עם הקדשה אישית. דיסק שכולו אהבה לתורה, לבית המדרש, געגועים לבית המקדש ותפילה. באהבה אהרן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר