ממתק לשבת

פרשת אמור • וורט מיוחד מאת הרב נחמיה וילהלם

מידי שבוע, הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט על הפרשה בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן השבת. צפו (פרשת שבוע, יהדות)

(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק)

ליד וונצואלה ישנו ערוץ נהר שהתייבש לפני שנים רבות, לערוץ זה יצאו מוניטין כמכיל יהלומים ורבים מתושבי וונצואלה ניסו את מזלם והסתובבו בערוץ היבש לחפש את האבנים היקרות, רפאל סולנו היה אחד מבין אותם תושבים, הוא הסתובב במשך שבועות ארוכים והרים חלוקי נחל מבין מיליארדי האבנים החלקות שריפדו את ערוץ הנחל.

אולם, כל אחת מהן היתה אבן סלע רגילה. אחרי חודשים של עבודה קשה, העלה חרס בידו הוא כבר כמעט התייאש והחליט לנטוש ולחזור לביתו בחוסר כל כמו כל חבריו, אבל הוא החליט להתמיד ולהמשיך לנסות ואז אחרי כמה ימים הוא התכופף שוב כרגיל בכל אחד מהימים שלפני, הוא שלף אבן אחת מתוך ערימת החלוקים שבכף ידו. היא נראתה כבדה יותר ושונה מהאחרות, הוא לקח אותה למומחה ואכן, זה היה יהלום! הארי וינסטון, תכשיטן מניו-יורק שילם לרפאל סולנו 200,000 דולר בעבור היהלום הבלתי-מעובד. לאחר חיתוך וליטוש, היהלום ידוע כעת בכינויו, "The Liberator" והוא נחשב לאחד היהלומים הגדולים והטהורים ביותר "שהתגלו" בעולם.

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על מצוות ספירת העומר, כשבני ישראל יצאו ממצרים הם ספרו את 49 הימים שבין צאתם ממצרים להגעתם להר סיני ולזכר זה גם אנחנו סופרים את 49 הימים הללו,

כשבני ישראל היו עבדים במצרים, הם היו במצב הכי נמוך שיכול להיות, הן מבחינה גשמית והן מבחינה רוחנית, ולאחר 49 הימים הם הגיעו לרמה הכי גבוהה שאדם יכול להגיע אליה, הם זכו לראות את ההתגלות האלוקית בהר סיני,
ספירת הימים בין היציאה ממצרים עד מתן תורה, היא זו שעזרה להם לעלות ולהגיע מהכי למטה עד הכי למעלה, לכאורה לא מובן מה יש בספירה הזו, הרי בסך הכל אני סופר שהיום נוסף עוד יום, על היום שהיה אתמול, איך זה מקדם אותי רוחנית?

מסביר הרבי מליובאוויטש שההסבר טמון בסיפור הידוע על רבי עקיבא, כשהלך לראשונה בחייו, במצוות אשתו, ללמוד תורה, ובדרך ראה סלע גדול וחזק ובליבו חור שנוצר מזרם מים שטפטף עליו, וכשהתבונן כיצד יוכלו טיפות מים ליצור חור באבן קשה, הבין כי אכן טיפה אחת לא תשפיע על האבן, אבל טיפה ועוד טיפה מצליחים לחורר את האבן בזכות ההתמדה, עם התובנה הזו הלך רבי עקיבא, למד תורה בהתמדה והגיע להיות גדול בתורה, ספירת העומר מלמדת אותנו את הכח שיש להתמדה, סופרים יום ועוד יום ובכח זה מצליחים להגיע ממצב מצרים למצב של קבלת התורה והתגלות אלוקית על הר סיני.

גם כיום אנחנו סופרים את 49 הימים הללו, ומימים אלו עלינו ללמוד שגם כשנראה שהיעד רחוק וקשה, אם נתמיד ולא נפספס את העבודה היומית נצליח להגיע.

יהי רצון שהקב"ה יראה את התמדתנו בדרישה לגאולה, במיוחד בימים מיוחדים אלו, ויביא לנו גאולה שלימה בקרוב ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר