צפו בראיון מיוחד

רבה של ברצלונה חושף: כך גויים נכנסים לישראל כ'יהודים'

רבה של ברצלונה חושף בראיון ל'כיכר השבת' את השיטה באמצעותה גוים נכנסים לישראל כ'יהודים', מתייחס לסוגיית בני האנוסים וגם: על הסיוע התורני ליהודים שמגיעים לראות משחקי כדורגל (בעולם)

ישי כהן, הולנד | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הגאון רבי מאיר בר חן, רבה הראשי של ברצלונה, מספר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" על האתגרים העומדים בפני הקהילה היהודית במדינה המונה 30.000 יהודים, החשש מגיורים פיקטיביים, עשרות אלפי בני האנוסים והמענה היהודי לעשרות אלפי היהודים שמגיע למדינה בכדי לצפות במשחקי כדורגל.

בפתח הראיון מספר הרב בר חן על אתגרי העם היהודי בברצלונה: "יש לנו הרבה התבוללות, היא מתרחשת היות ולא היה כאן שום יהדות, לא היה שום דבר. יש בית ספר יהודי וחוץ ממנו לא היה שום דבר. ב"ה יש עכשיו הרבה מודעות לטהרת המשפחה. בימים אלו אנחנו אמורים לפתוח כולל, יש יותר כשרות, הקמנו מערכת כשרות".

על מספר היהודים במדינה מספר רבה של ברצלונה: "בברצלונה יש בערך כ-30 אלף יהודים, הרבה מאוד מתוכם ישראלים".

רבה של ברצלונה בשיחה עם כתב "כיכר השבת" ישי כהן

הרב בר חן חושף את הבעיה המרכזית שלן הקהילה היהודית: בני האנוסים. לדבריו: ".אנחנו נתקלים בבעיה של "בני אנוסים". מחקר גילה כי יש למעלה ממאתים חמישים אלף משפחות של בני אנוסים. כשאני אומר בני אנוסים - הכוונה שהשורשים שלהם, או מהבעל או מהאישה, הם שורשים יהודים.

"למשל, הגיעה אלי אישה ואמרה שהיא מבני האנוסים. שאלתי איך היא יודעת, והיא מספרת שהיא הלכה עם סבתא שלה עם שפת הים עם אחיות שלה כשהיא הייתה קטנה, והסבתא מלמלה כמה מילים, הרימה את השמלה והם חזרו הביתה. לעשות דברים כאלה לא קיים באף דת אחרת בעולם. זה בדיוק תשליך".

מה עושים איתם?

"אנחנו לא מכירים ביהדותם. הם צריכים לעבור גיור מלא. הם יושבים ולומדים והמערכת שלנו בנויה בצורה שזה לוקח לפחות שנתיים ימים בשביל להיות מועמד לגיור בבית הדין".

תופעת המאכערים המגיירים והרפורמים הגיעה גם אליכם?

"יש בברצלונה קהילה של ליברלים (רפורמים) הם לא מתקבלים אצלנו לקהילה. ויש כאן גם "אולטרה רפורמים" שזה דבר שקיים רק אצלנו. הגיורים שלהם לא מקובלים אצלנו, הם לא חברי קהילה. יש להם בעיה כשהם רוצים להתחתן, אנחנו מחייבים אותם לעשות גיור כי הגיור שלהם לא נעשה כמו שצריך".

ברצלונה (צילום: נתי שוחט / Flash90)

"יש היום שיטה אחרת - במקום לעשות גיור, הם יכולים להיות "יהודים" בלי להתגייר - אנשים באים ומתחתנים כאן, חוזרים למדינה שלהם בארה"ב ומביאים כתובה שהתחתנו כאן על ידי רב. אותו זוג, שרוצה יום אחד לעבור לישראל - מצליח להיכנס לארץ. ככה מכניסים גויים לישראל".

ישראלים רבים מגיעים לצפות במשחקי כדורגל בברצלונה, יש להם מענה יהודי?

"אני רואה את זה כל שבוע... אנחנו עושים כל שבת ארוחת צהרים לכולם בבית הכנסת, לכל המתפללים, וישנם הרבה ישראלים שבאים עם הילדים שלהם לראות משחק כדורגל ומשאירים את האישה בבית".

"אנחנו משתדלים לתת להם את כל המענה שלהם: תפילות, אוכל וסיוע" מוסיף הרב.

רבה של ברצלונה מזהיר את הישראלים המגיעים לבקר במדינה: "בהזדמנות זאת אני רוצה לומר שיש תופעה מאוד שלילית כאן של כייסים וגנבים. לכן אני קורא לישראלים - אל תתנו לאף אחד מסמכים באמצע הרחוב, כיוון ששוטר אף פעם לא עושה את זה באמצע הרחוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר