רחפן, עמוד דום!

הכירו את הלוחם החדש של צה"ל • צפו

בצה"ל רכשו מאות רחפנים שישמשו את מפקדי הפלוגות בחיל הרגלים. הרחפנים יכנסו לשימוש כבר בקרוב, כל מ"פ יקבל כלי טיס שיסייע בביטחון השוטף ביהודה ושומרון (צבא וביטחון)

רחפן צה"לי (צילום: דובר צה"ל )

זרוע היבשה של צה"ל רכש לאחרונה מאות רחפנים מדגם "מאביק" (Mavic) שישמשו את מפקדי הפלוגות בצבא האחראיים על הביטחון השוטף ביהודה ושומרון.

הרכש הנוכחי הוא הגדול ביותר של רחפנים שנעשה בצה"ל מאז שולבו הכלים לפני כמה שנים בחיל האיסוף הקרבי.

מפקדי הפלוגות יקבלו את כלי הטיס כבר בחודש אוגוסט הקרוב ובשבועות הקרובים יחתיל צה"ל להכשיר את המפקדים לעשות שימוש בכלי. בצה"ל גם סימלו מקצוע לתחום והוא יקרא 'מטיס רחפנים'.

על פי התכנון כל חוליה פלוגתית תכלול שלושה לוחמים שיעברו הכשרה ייעודית בבית הספר לאיסוף קרבי "סיירים" שבערבה.

הדגם שנרכש, המאביק, נחשב לרחפן הקטן ביותר שהיה עד כה בשימוש הצבא וזה היתרון המרכזי והמשמעותי אל מול הרחפן מדגם 'פאנטום' שהיה עד כה בשימוש ביחידות הצבאיות.

הרחפן החדש שוקל כ-450 גרם לעומת כ-900 גרם למשקלו של הפאנטום ובנוסף הרחפן החדש מתקפל וניתן לשאת אותו על הגוף ולהפעילו בפחות מדקה.

בנוסף, צה"ל רכש כמות גדולה של רחפנים מקצועיים יותר וחדשים מסוג "מאטריס" (Matrice), הרחפנים הגדולים יותר נחשבים למקצועיים הם גדולים וחזקים ובאפשרותם לפעול גם בתנאי מזג אוויר קשים הם גם מסוגלים לשהות באוויר כארבעים דקות לעומת כ-25 דקות שהייה באוויר של המאביק

יצוין כי שני הרחפנים אינם מיועדים לשימוש בעת מלחמה אלא לשימוש בפעילות ביטחון שוטף ובנוסף הם מיועדות לשימוש באור יום שכן המצלמות המותקנות עליהם אינן מבוססות על ראיית לילה

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר