סגן הרמטכ"ל, לשעבר

האלוף שישראל "הזכירה" לו את גרמניה - סיים את תפקידו

יאיר גולן, ממפקדי השדה הבכירים בצה"ל, סיים היום את כהונתו כסגן הרמטכ"ל בטקס עתיר שבחים. את התפקיד ימלא מהיום אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון עד לאחרונה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גולן והרמטכ"ל, היום (צילום: דובר צה"ל)

אלוף יאיר גולן, שכיהן כזגן הרמטכ"ל במהלך שלוש השנים האחרונות, סיים את תפקידו ועתיד לצאת ללימודים אקדמאים. לתפקידו נכנס היום (חמישי) אלוף פיקוד הצפון לשעבר אביב כוכבי.

בטקס החילופים שנערך בלשכת הרמטכ''ל בקריה בתל אביב, במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ''ל גדי איזנקוט, חברי פורום מטכ''ל ובני משפחה, הודה יאיר גולן לרמטכ''ל איזנקוט ''על תקופה מרתקת, שעבורי הייתה גם תקופת למידה משמעותית. אני חושב שאתה מוביל את צה''ל בתבונה רבה, עם יכולת הפרדה יוצאת מהכלל בין עיקר לתפל".

מחליפו, אלוף אביב כוכבי, אמר בטקס "אני מקבל עליי את התפקיד בהתרגשות, באחריות ובחרדת קודש. אני מבקש קודם כל להודות על האמון, אדוני שר הביטחון והרמטכ"ל, ואני אעשה כל מה שאני יכול כדי להמשיך להפוך את צה"ל לצבא יותר אפקטיבי, גם בלחימה וגם בשגרה".

(צילום: דובר צה"ל)

רא"ל איזנקוט שיבח: "במעמד זה, ארצה להודות למפקדים המצוינים. יאיר, שאני חושב שהוא התגלמות המפקד המקצועי, הסקרן, הענייני והאמיץ. אביב, מפקד מעולה, חד מחשבה, איש מחשבה ואיש מעשה, ראינו את זה לכל אורך התפקידים, הוא מגיע לתפקיד הזה בשל מאוד".

"המרכיב האנושי הוא החלק החשוב בצה"ל, וכשאני מסתכל על האנשים בחדר הזה, אני רגוע. למרכיב האנושי שנמצא כאן אין שום אנלוגיה בשום צבא אחר", אמר שר הביטחון ליברמן בטקס.

כזכור, סגן הרמטכ''ל היוצא אלוף יאיר גולן עורר סערה ציבורית עזה לאחר שאמר בטקס לציון יום השואה בשנה שעברה: "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום".

הדברים הללו נתפסו כהשוואה ברורה בין מדינת ישראל לבין מדינת גרמניה בתקופה ש"הכשירה" את עליית הנאצים לשלטון. גולן מצידו הודיע לאחר מכן כי "לא הייתה לי שום כוונה להשוות בין צה"ל ומדינת ישראל לתהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנים", אך בכל אופן זכה לגינויים חדים - גם מפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר