קומי: טראמפ דרש ממני נאמנות אך סירבתי

ראש ה-FBI המודח ממשיך לעורר כותרות בארה"ב כאשר לטענתו סירובו לנאמנות אישית לטראמפ בתחילת כהונתו הביאה לפיטוריו. בבית הלבן מכחישים את הדברים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הדחתו של ראש ה-FBI, ג'יימס קומי ממשיכה להסעיר את ארה"ב. על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס' קומי, סיפר למקורביו כי בארוחת ערב בארבע עיניים שאליה הנשיא דונלד טראמפ הזמין אותו שבוע לאחר שהושבע, טראמפ דרש ממנו כי יתחייב להיות נאמן לו, והוא סירב.

קומי סיפר כי במהלך הארוחה, שהתקיימה בחודש ינואר בבית הלבן, הוא שוחח עם טראמפ על הבחירות ועל כמות הקהל בעצרות שלו. אבל אז טראמפ שינה את נושא השיחה ושאל אותו האם יתחייב להיות נאמן לו. קומי סיפר למקורביו כי סירב להתחייב, ובמקום זאת אמר לטראמפ שהוא תמיד יהיה כן איתו, אבל שלא ניתן "לבנות עליו" במובן הפוליטי המקובל. המקורבים סיפרו כי קומי סבור כעת שהשיחה הזאת בישרה על הדחתו הקרבה מהתפקיד אם כי עבר מאז שלושה חודשים ולו רצה טראמפ לפטרו יכל לעשות זאת מזמן.

סגנית דובר הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, הכחישה את הדברים. "אנחנו לא מאמינים שמדובר בתיאור מדויק. היושרה של רשויות אכיפת החוק שלנו והמנהיגות שלהן הן בעלות חשיבות עליונה עבור הנשיא טראמפ. הוא אפילו לא יעלה על הדעת ציפייה לנאמנות אישית, אלא רק נאמנות לארצנו ולאנשיה הנהדרים", אמרה.

מעט לפני הפרסום של "ניו יורק טיימס", שודר ראיון של טראמפ ברשת הטלוויזיה האמריקנית "NBC News", שבו הוא העניק לקומי את הכינוי "ספינת שעשועים". הוא גם חשף ששאל את קומי האם הוא נמצא תחת חקירה בנושא הטענות לקשרים עם רוסיה.

"האמת ששאלתי אותו אם אני נמצא תחת חקירה", אמר טראמפ למראיין לסטר הולט, וציין שהוא דיבר עם קומי פעם אחת במהלך ארוחת ערב ופעמיים בטלפון. "שאלתי, אם אפשרי שתוכל לומר לי, האם אני תחת חקירה? הוא ענה - 'אתה לא תחת חקירה'. אני יודע שאני לא תחת חקירה". מדובר בשאלה חריגה מאוד שייתכן שהיה אסור על טראמפ לשאול, וכך גם עצם התשובה של ראש ה-FBI. מומחים משפטיים בארה"ב טענו כי מדובר במעשה שאינו תקין.

הנשיא האמריקני הדגיש שהוא תומך בחקירה מלאה של ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב בשנה שעברה, ואמר כי הוא רוצה שהחקירה תיעשה באופן "ראוי לחלוטין".

טראמפ חזר על טענתו כי התכוון לפטר את קומי עוד לפני שקיבל את המלצת סגן התובע הכללי, רוד רוזנשטיין, לעשות זאת. "הוא ספינת שעשועים, הוא מרשים את הקהל, ה-FBI היה בבלאגן. אתה יודע את זה, אני יודע את זה, כולם יודעים את זה".

הולט שאל את טראמפ אם הוא "כועס על קומי בגלל חקירת הקשרים עם רוסיה". טראמפ השיב: "אני רק רוצה מישהו כשיר לתפקיד. אני מעריץ גדול של ה-FBI, אני אוהב את ה-FBI".

טראמפ אמר שהוא מעולם לא ניסה ללחוץ על קומי לסגת מחקירת הקמפיין שלו והתעקש: "אני רוצה לברר אם הייתה במהלך הבחירות בעיה שקשורה לרוסיה".

"מבחינתי, אני רוצה שהדבר הזה ייעשה לגמרי כמו שצריך", אמר טראמפ. "לדעתי זה היה צריך להיגמר לפני הרבה זמן. כי הכל זה רק תירוץ להפסד של הדמוקרטים".

כשנשאל אם בפיטוריו של קומי הוא ניסה לשלוח מסר למחליפו "להניח לחקירה", הוא השיב שלא. "אם רוסיה עשתה משהו, אני רוצה לדעת את זה" עם זאת, הוא הדגיש כי "לא הייתה קנוניה ביני ובין הקמפיין שלי לבין הרוסים. כמו כן, הרוסים לא השפיעו על ההצבעה בבחירות".

טראמפ ציין בראיון כי אין לו שום עסקים ברוסיה, וכי הוא ביקש ממשרד עורכי דין לשלוח לסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם מכתב המצהיר על כך. "אין לי השקעות ברוסיה, אף לא אחת. אין לי רכוש ברוסיה. הרבה אנשים חשבו שיש בבעלותי בנייני משרדים במוסקבה. אין לי רכוש ברוסיה".

יצוין, כי קומי הרגיז במהלך קמפיין הבחירות גם את קלינטון ואנשיה כאשר הורה על פתיחה מחדש של החקירה של חשבון המייל הלא מאובטח של קלינטון וכי ככל הנראה הוא היה מפוטר גם בידיה לו הייתה מנצחת בבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר