ילדי הליטאים מביאים את הסכסוך החרדי אל המדורות

במודיעין עילית הציבו ילדים ליטאים בובה של "עציר עולם התורה" במדורת ל"ג בעומר. ילדי הפלג הירושלמי הציבו מנגד בובה של חייל חרדי, אולם נתקלו באיסור של הגר"ש אוירבך (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם ושלומי כהן, פלאש 90)

בכל שנה, ילדי ישראל נוהגים לשרוף במדורת ל"ג בעומר בובות בדמות צוררי ישראל כמו המן הרשע, אחשוורוש, היטלר ועוד. בשנים האחרונות, הבובה שודרגה לדמויות אקטואליות לאותה תקופה, כך ראינו לפני מספר שנים בובות בדמות יאיר לפיד שנשרפת במדורות, כשבחוגים הקנאיים ניתן היה לראות דמויות של חיילים שנשרפים במדורות.

שריפת הבובות בדמויות לפיד וחיילים, הבעירו התנגדות גדולה בקהלים רבים במגזר החרדי, ומשטרת ישראל אף התערבה מספר פעמים והסירה את הבובות עוד קודם להדלקות.

אך בובה כפי שהעמידו השנה ילדים באחת המדורות במודיעין עלית, הפתיעה מאוד. המדובר הוא בבובת "אסיר עולם התורה" - עריק מהפלג הירושלמי עם מדי כלא לאחר תפיסתו ע"י המשטרה הצבאית לאחר שלא התייצב, כשתחתיו שלט בו כתוב "מעריצים את אסירי עולם התורה".

ילדי הפלג הירושלמי בעיר לא טמנו ידיהם בצלחת, ויצרו אף הם בובה המבטאת לכאורה את סדר היום הציבורי בפלג הירושלמי - בובה של חייל חרדי.

המחנכים, שבובת החייל צדה את עיניהם במדורה, נכנסו למעונו של הגר"ש אוירבך ושאלו אם נכון הדבר לעשות כך - להציב בובת חייל חרדי בראש המדורה על מנת לשרוף אותה, הגר"ש אוירבך ענה להם: "זהו חילול השם נורא, ופשוט שעל כל אחד ואחד למנוע מקרה כזה".

בפלג הירושלמי אמרו כי "ראו מה בין בני לבן חמי׳ - בעת שילדינו היו עסוקים בתיעוב מקלקלי הציבור החרדי, ילדי הצד השני עסוקים בשנאת יראי השם השומעים לקול רבותם, ואין פוצה פה ומצפצף, ודי למבין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר