רחוקים מהיעד

ירידה מתמדת בגיוס החרדים לשירות אזרחי

במכתב שהעביר לאחרונה מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי שר שלום ג'רבי למזכיר הממשלה, הוא מזהיר כי הוא רחוק מלעמוד ביעדי הגיוס מקרב הציבור החרדי כפי שנקבעו בחוק (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מתוך מאגר קמפיין שיימינג למתגייסים חרדים (צילום מסך)

על רקע ההסתה והשיימינג נגד חיילים חרדים מצד גורמים קיצוניים בציבור החרדי, מתברר שהיא משפיעה ככל הנראה גם על הגיוס לשירות האזרחי-לאומי. במכתב שהוא חלק מעדכון דו-שנתי שמנכ"ל המנהלת מחויב להעביר לגורמים הממונים עליו, מתריע מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי שר שלום ג'רבי בפני מזכיר הממשלה מפני נתונים רחוקים מאוד מהמצופה.

היעד שנקבע לתקופה שבין 1.7.2015 ל־30.6.2016 היה 1,800 משרתים חדשים, כשספירת הנתונים בשטח מתבצעת לאורך השנה, מתחילת יולי עד סוף יוני. בפועל, בתקופה המצוינת התגייסו רק 731 הנחשבים לחרדים לשירות אזרחי.

השנה, בתקופה המקבילה, הצטרפו עד היום רק 457 משרתים חרדים, כשנותרו רק חודש וחצי עד לאיפוס הספירה, זאת כשהממשלה קבעה לשנה זו יעד שאפתני יותר: 2,000 מתגייסים חרדים.

"יש קשיים מהותיים", מסביר ג'רבי את הסיבות לאי העמידה ביעדים. "ראשית, אין באפשרותנו לצאת בקמפיין רחב וגלוי בגלל החשש מהתנגדות הקיצונים, מה שגורם לחוסר מודעות בתוך החברה החרדית, הן לקיומה של אופציית השירות הלאומי-אזרחי והן ליתרונותיו והטבותיו בסוף השירות".

ג'רבי מונה סיבה נוספת: "חלק מההנהגה החרדית אינה מתלהבת מרעיון השירות האזרחי ולכל היותר מביעה הסכמה שבשתיקה". כמו כן, "יש תדמית בעייתית של המשרתים החרדים בשירות הלאומי בעיני חלק משמעותי מהחברה החרדית".

עוד מציין ג'רבי במכתבו: "התגמול שאותו מקבלים המתנדבים לשירות האזרחי נמוך ולא מפתה את החרדים להתגייס למאמץ הלאומי".

"קיצונים (מעטים) בחברה החרדית תוקפים את השירות ואת המשרתים ומאיימים עליהם כי יתקשו למצוא שידוך, ינודו מהקהילות וילדיהם יוצאו ממערכת החינוך החרדית. רק לפני ימים ספורים התקיימו הפגנות מתחת לביתו של אחד מרכזי השירות האזרחי באשדוד, לצד שלטים עם שמו ושם משפחתו שנתלו באזור. הוא שוקל לעזוב את עבודתו בשירות האזרחי בעקבות זאת", מסיים מנכ"ל המנהלת באזכור סיבה נוספת למיעוט המשרתים החדשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר