מתקפת הסייבר פגעה גם ביצרניות הרכבים

חברת רנו הצרפתית וחברת ניסאן נפגעו ממתקפת הסייבר שפגעה בסוף השבוע בעשרות אלפי מחשבים. ברנו עצרו את הייצור לחלוטין עד לבדיקה וודאית והסרת ווירוס הכופר (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

וירוס הכופר שהופץ במסגרת מתקפת הסייבר הגדולה בסוף השבוע פגע גם ביצרנית הרכב הצרפתית רנו שהודיעה כי הפסיקה את פעילות פסי הייצור שלה בצרפת מה שיוצר עבור החברה הפסדים כלכליים לא מועטים.

דובר רנו מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, כי הפסקת הפעילות היא "חלק מפעולות הגנה שביצענו במטרה לבלום את התפשטות הווירוס. עוד אמר הדובר כי בשלב זה נבדקות מערכות המחשוב בכל מפעלי רנו מחשש שהווירוס השתלט על מחשבים נוספים.

לפי מקורות בחברת הענק, המפעל שנפגע ובעקבותיו הוחלט להפסיק את הפעילות ממוקם בסנדוויל שבאזור נורמנדי, ומעסיק כ-3,400 עובדים המייצרים כ-640 כלי רכב מסחריים מדגמים שונים ביום. לדברי עובדים במפעל, מתקפת הסייבר פגעה במחשבים ובפעילות פס הייצור במהלך הלילה, ולכן השפיעה על מעט מאד תהליכי ייצור - שכן במהלך סוף השבוע הפעילות מואטת בכל מקרה.

גם פס הייצור של החברה בעיר רבוז שבסלובניה, נפגע במתקפה שפגעה בעשרות מדינות ועשרות אלפי מחשבים. דוברי היצרנית אישרו כי כבר ביום שישי החלה מתקפת הסייבר וכי מיד הוחלט על הפסקת פעילות. ברנו מעריכים כי מחר (ב') בבוקר יהיה ניתן לחדש את הפעילות במפעלים. "כל הצוותים הטכניים נמצאים כרגע במפעל כדי להעריך מה נפגע ובאיזו מידה, לנתח את הממצאים ולפעול במהירות כדי לחזור במהירות לתפוקת ייצור מלאה", אמרו גורמים ברנו.

גם בחברת ניסאן סבלו ממתקפת הסייבר, ניסאן הודיעה כי פס הייצור החשוב שלה בסנדרלנד, בריטניה, נפגע במתקפה, אך דובר החברה סירב לאשר ידיעות שונות לפיהן הוחלט לעצור את הפעילות לאלתר. המפעל של ניסאן בבריטניה מעסיק כ-7,000 עובדים. "הצוותים שלנו עובדים ללא לאות כדי לפתור את הבעיות", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר