נחשפה הסיבה

מכת היתושים במודיעין עילית: שלוליות ביוב מרמאללה. צפו

עשרות אלפי החרדים המתגוררים במודיעין עילית הסובלים ממכת יתושים בלתי נסבלת וחריגה בהיקפה, לא משערים כי מקורה הוא במי השופכין של הפלסטינים ברמאללה. צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מי הביוב, על רקע מודיעין עילית (צילום: איגוד ערים איכות הסביבה-שומרון)

כ-65 אלף תושבי העיר החרדית מודיעין עילית סובלים בשבועות האחרונים ממכת יתושים חריגה. בימים אלו התבררה הסיבה לכך: זרימת שפכי ביוב מבירת הרשות הפלסטינית רמאללה.

בסיור שנערך באזור על ידי אנשי איגוד ערים לאיכות סביבה (שומרון), הבטיחו אנשי המנהל האזרחי לקדם הקמת מתקן טיהור שפכים, שעשוי לתת מענה לבעיה. כאמור, שלוליות ביוב שמצטברות בסמוך למודיעין עילית נקוו ממי שופכין שעברו כ-30 קילומטרים מהעיר הפלסטינית לכיוון הערים מודיעין עילית ומודיעין - עד לנחל איילון במרכז.

ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן סיפר בסיור, כי "בימים האחרונים אני מגלה אצלי בבית המון יתושים גדולים מסוגים שלא הכרתי, וזה היה לי מוזר שכן אנחנו מקפידים לעשות הדברה מסודרת. בנוסף לזה הצטברו אצלנו תלונות של תושבים שמספרים כי יש ריכוז יתושים גדול במקומות שונים בעיר. מיד התקשרתי לנציגי איכות הסביבה במנהל האזרחי שהגיעו לבדוק וגילו את הבעיה. זה חייב להיפטר בזמן הקרוב אחרת עלולות להיות כאן מחלות".

מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון, יצחק (איצ'ה) מאיר, הסביר כי "בעקבות גידול אוכלוסייה ובנייה מסיביים ברמאללה נפגע כושר הספיגה של האדמה ולכן לכל אורך הנחל האדמה לא סופגת את מי הביוב שמגיעים עד לאזור המרכז. אם הדבר יימשך זה עלול להגיע בזמן הקרוב לאזור איילון".

"מדובר בבריכות מי ביוב עומדות המושכות יתושים. הקרבה של הבריכות הללו למקומות מגורים על ילדים היא קריטית. היתושים, מכל הסוגים, עלולים לעקוץ את הילדים ולגרום להתפשטות מחלות", פירט המומחה את הסכנות הבריאותיות.

בימים עברו היו נספגים מי הביוב באדמה, כבר בתחילתו של הנחל ולא מגיעים למרכז הארץ, אלא שבסיור התברר כי האדמה כבר לא סופגת את מי הביוב. כתוצאה מכך נוצרו בריכות ביוב עם מים עומדים.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "לאור חשיבות הנושא והשפעותיו על תושבים רבים, בימים אלו מגבש משרדנו תוכנית לאומית למניעה וצמצום של מפגעים וזיהומים חוצי גבולות. במסגרת תוכנית זו יפעל המשרד לקידום החלת החקיקה הסביבתית הרלוונטית באזור אשר תאפשר את הגברת האכיפה על נושאים שכאלו וכן תקצה משאבים ייעודיים לנושא, בין השאר לטיפול במפגעי פסולת באזורים הסובלים מבעיות אלו".

תגובת המנהל האזרחי: "במנהל מקדמים כיום הקמת מתקן טיהור שפכים בביתוניא אשר עתיד לתת מענה ולאפשר זרימה של מי קולחין בנחל. תוכנית המתקן אושרה בוועדות התכנון ונמצאת לפני הוצאת היתרי בנייה. יחידת איכות הסביבה במנהל האזרחי מבצעת ריסוסים והדברות קבועות בנחלים כדי למגר את בעיית היתושים באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר