בעקבת הקריסה בל"ג בעומר

ח"כ גפני על מירון: "אנחנו נראים מדינת עולם שלישית"

השר ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני דרשו מרוה"מ להקים צוות שיקבע ניהול ותקצוב ארוך טווח של אתר ציון הרשב"י במירון • גפני תקף: "מזניחים את אתר התיירות השני בגודלו בישראל" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני על רקע ההמונים בציון הרשב"י (צילום: פלאש 90, יוסי אייזנשטיין - "חדשות 24")

במהלך ישיבת ראשי המפלגות הבוקר (ראשון) דרשו שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מראש הממשלה בנימין נתניהו להקים צוות שיקבע ניהול ותקצוב ארוך טווח של אתר ציון הרשב"י במירון.

השניים סיכמו עם ראש הממשלה כי שר האוצר משה כחלון יקים צוות שרים לתכנון מערכתי לאירועי ל"ג בעומר במירון.

הצוות ידון לעומק ויגבש דרכים לתכנון ותקצוב של מתחם מירון, דרכי הגישה להר, אמצעי תחבורה ותנועה, של צרכי רבבות העולים למירון בכל שנה לקראת ל"ג בעומר, לחגוג את הילולת רבי שמעון בר יוחאי, בהתאם למסורת ישראל במשך כל השנים.

ח"כ משה גפני אמר כי "אנחנו נראים מדינת עולם שלישית שמזניחה את אתר התיירות השני בגודלו בישראל וכל שנה צריכים לבקש כמו עניים בפתח תקציב של כמה מיליונים נקודתית".

"הדבר הזה חייב להיפסק!", הבהיר גפני בחרצות.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "אני מברך על הקמת הוועדה לניהול מתחם הר מירון, כדי שרבבות העולים למקום הקדוש הזה, יקבלו מענה ראוי ומיטבי. על הממשלה לפעול לשינוי תפעול מבצע אירועי ל"ג בעומר ולדאוג שהמקום ינוהל בהיערכות נכונה, כפי שנדרש ממבצע הגדול ביותר שקורה מדי שנה מחדש".

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבת ראשי הקואליציה כי "הממשלה הנוכחית תחזיק מעמד עד נובמבר 2019".

נתניהו התייחס גם לחוק הלאום ואמר כי ילכו במסלול של חקיקה פרטית כדי לזרז את אישור החוק.

הבלגן בחניוני האוטובוסים, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

כפי שדווח הבוקר ב"כיכר השבת", כבר בשעות הלילה, בעוד עשרות אלפים נוהרים אל הר מירון להשתתף בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, החלו להתקבל תלונות ראשונות מצד האלפים, על עומסי תנועה מחד, אוטובוסים שתקועים במשך זמן רב מדי ואלפים שנוהרים שעות ארוכות ברגל לעבר ההר - באין מענה אחר.

יתירה מכך, במעגל התנועה המפורסם שיצרה המשטרה במירון, כדי לאפשר נסיעה בטוחה וחופשית של האוטובוסים, הכל עמד במשך שעה ארוכה, מה שגרר בעקבותיו פקקי תנועה רבים וארוכים בכל האזור.

המוני נוסעים שהמתינו בחניון פרוד לשאטלים המובטחים, התאכזבו לאחר המתנה ארוכה מדי והחלו לצעוד בשולי הדרכים בדרכם למירון, מה שהחריף את העומסים בכבישים.

בחניוני האוטובוסים, שעה שאלפים ירדו יחד מההר, לאחר לילה ארוך בו שהו במקום, נוצרה מהומה כשלא הצליחו לספק מספיק אוטובוסים עבור האלפים. פרשים של המשטרה התערבו וניסו לשלוט בציבור ולהשליט מעט סדר בבלגן.

לטענת גורמים המעורים בנושא, הבוקר היה קיים מחסור באוטובוסים כדי להחזיר את אלפי החוגגים ממירון, מה שעורר את הבלגן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר