"תיקון עוול היסטורי"

נתניהו לארה"ב: העברת השגרירות לי-ם תקדם את השלום

נתניהו הגיב לדבריו של מזכיר המדינה כי "טראמפ בוחן אם העברת השגרירות לירושלים תשפיע על הליך השלום". נפתלי בנט קרא לנתניהו ללחוץ על טראמפ בנושא, והרגיז את הליכוד (חדשות, ארץ)

טראמפ ונתניהו (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה הערב (ראשון) הודעה מיוחדת בנוגע לעמדה האמריקנית על העברת השגרירות לירושלים - כפי שהביע אותה רקס טילרסון, מזכיר המדינה של ארה"ב - "טראמפ בוחן אם העברת השגרירות לירושלים תשפיע על הליך השלום בין ישראל לפלסטינים".

בהודעת לשכת נתניהו נאמר כי "עמדת ישראל נאמרה פעמים רבות לממשל האמריקני ולעולם. העברת השגרירות האמריקנית לירושלים לא רק שלא תפגע בתהליך השלום, אלא להיפך. היא תקדם אותו על ידי תיקון עוול היסטורי ועל ידי ניפוץ הפנטזיה הפלסטינית שירושלים היא לא בירת ישראל".

העברת השגרירות לירושלים הייתה אחת מהצהרות הבחירות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. טראמפ אף הצהיר כי יבצע את המהלך מיד עם היבחרו לנשיאות, אולם כמו רוב הצהרותיו לפני הבחירות - גם הצהרה זו לא יצאה לפועל, וכעת רומז הממשל האמריקני כי הצעד עלול להשפיע על תהליך השלום עם הפלסטינים.

שגרירות ארה"ב בתל אביב (צילום: פלאש 90)

שר החינוך נפתלי בנט קרא הערב לראש הממשלה "להבהיר שאנו מצפים מממשל ארה"ב להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בירושלים המאוחדת בריבונות ישראל. העברת שגרירות ארה"ב לבירת ישראל מחזקת את ישראל, ומחזקת את הסיכויים לשלום אמת, מפני שכל הסכם המבוסס על חלוקת ירושלים דינו להיכשל".

"כפי ששגרירויות מדינות העולם נמצאות בבירת ארה"ב, וושינגטון, כך הן צריכות להימצא בירושלים, בירתנו מזה 3,000 שנה. זו בירתנו הנצחית ואין בלתה" הוסיף בנט.

בליכוד זעמו על דבריו של בנט, ועקצו בתגובתם: "בליכוד מברכים את בנט על כך שהוא מקפיד לשנן את ההודעות לעיתונות שמוציא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ומצטט אותן כאילו היו דרישות שלו. כך עשה בנושאים רבים וכך הוא עושה גם לגבי דרישתו העקבית של נתניהו להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר