מתקרבת לדת?

רונה קינן: "אני פותחת ספר תהלים לפני השינה"

האם האמנית המוכרת כאושיית שמאל מובהקת, בתהליכי התחזקות? נראה שכן, לפחות לפי מעשיה טרם השינה המתחברים לדבריה בעבר כי 'אי אפשר שלא להודות לקב"ה' (ציצית)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

הערב (ראשון) עולה בחיפה מופע מקורי בשם "סימפוניית תהילים". מדובר ביצירה ישראלית של 3 מלחינים שבחרו 6 מזמורים מתוך 150 מזמורי התהלים, והלחינו אותם במיוחד עבור האירוע, כחלק מ'מיזם 929' של קריאה משותפת בפרקי התנ"ך.

מי שיבצעו את המזמורים בשילוב עם יצירותיהם, הם שני אמני המוזיקה עידן עמדי ורונה קינן, המייצגים אסכולות שונות לחלוטין זו מזו במוזיקה הישראלית. הקשר של עמדי לדת, גם כזמר שגדל בבית מסורתי בירושלים, ידוע זה מכבר.

מה שכלל לא מובן מאליו הוא יחסה של קינן, אשת שמאל מובהקת ובתו של הסופר עמוס קינן, אל ספרו של דוד המלך ע"ה והשפעתו על חייה, כפי שפירטה בראיון היום לאביה גל במגזין התרבות של גל"צ. "אני מוצאת את עצמי לא מעט פעמים פותחת ספר תהלים לפני השינה", הפתיעה קינן בגילוי מרענן של התקרבות למקורות.

בעבר כבר הצהירה האמנית, כי "אני סקרנית לגבי התנ"ך, אבל עוד לא ממש נכנסתי לעובי הקורה", ואף סיפרה ש"בסיום אחת ההופעות הודיתי לקדוש ברוך הוא. הרי אי אפשר להודות לכל כך הרבה אנשים בלי להודות לו אחר כך. זה גובל בזחיחות דעת בלתי מקובלת. אני לא באה מבית דתי, אבל צריך להודות למי שמנהל את העניינים חוץ ממני".

לא מן הנמנע, כי התקרבותה זו של רונה קינן, קשורה גם אם שלא במודע לעובדה שבשנים האחרונות היא מלמדת מוזיקה בבית הספר הדתי 'מזמור', לימוד שהיא כבר הגדירה בעבר כ"חוויה עצומה" בעצם הקשר הקרוב לנשים שומרות תורה ומצוות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר