זעם במשטרה

מוגזם? דרישה לפוליגרף לכל 1600 הקצינים

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם, דורש להרחיב את הדרישה לפוליגרף לכל קצין זאת כדי להעלות את אמון הציבור במשטרה. השוטרים מנגד טוענים כי זה פולשני מידי (משטרה)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

זעם במשטרה נגד היוזמה של חבר הכנסת דוד אמסלם, יו"ר וועדת הפנים, לחייב כל קצין במשטרה לעבור בדיקת פוליגרף בה ייבדק כי התנהגותו נקיה ותקינה. השוטרים טוענים מנגד כי זו בדיקה אגרסיבית ופולשנית מידי.

כבר כיום הנהיג המפכ"ל רוני אלשיך כצעד להשבת האמון במשטרה, עריכת תחקיר לקצינים בכירים — ובמקרים מסוימים בדיקת פוליגרף. ולאחרונה פועלת המשטרה, בשיתוף עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, לעגן בחוק עריכת בדיקות פוליגרף לכל מי שעתיד להתמנות לניצב.

אלא שדרישתו של ח"כ אמסלם להרחיב את הבדיקה לשאר הקצינים מרגיזה את השוטרים. מדובר למעשה ב-1,600 איש שיצטרכו לעבור את הבדיקה. "אני חושב שכדי לשמור על משטרת ישראל נכון שאחת לשלוש שנים קציני החקירות יעברו פוליגרף. אם הכל בסדר ממה יש לפחד?" שאל. "אם אני הייתי מפכ"ל, הייתי יוזם את זה, כי הנושא הזה בא כדי לשמור על המשטרה. הם מוציאים מאות אלפי שקלים על יועץ תדמית, יש להם מערכת שלמה של יחסי ציבור — לכן אני חושב שהחוק הזה יחזק את התדמית והאמינות של המשטרה בצורה הטובה ביותר".

"אי־אפשר להטיל דופי בכל עובדי הארגון", אמרו מנגד גורמים במשטרה. "פוליגרף זה כלי אגרסיבי מאוד. אתה 'מתפשט' מול החוקר, ואין סיבה שכל קציני החקירות במשטרה יעברו זאת. זה שאין ועד עובדים למשטרה לא אומר שאפשר לפגוע בזכויות העובדים בצורה כזאת".

בשורות הארגון מקווים כי השר ארדן יסייע למצוא פשרה שתאפשר מצד אחד לשמור על זכויות השוטרים, ומנגד לרצות את דרישותיו של אמסלם. עם זאת, במשטרה מזהירים: אם לא יימצא פתרון ואמסלם לא יירד מהעץ — הם יבקשו למשוך את הצעת החוק לערוך בדיקות פוליגרף שאותה יזמו בעצמם.

"חשוב מאד שהחוק יאושר וייתן למפכ"ל עוד כלי עבודה הכרחי בתהליך לחיזוק האמון במשטרה", אמר אמש השר ארדן שמנסה לפשר בין הצדדים. "אני מבין את דאגתו של חברי ויו"ר ועדת הפנים ח"כ אמסלם, אך צריך להגיע לפשרה הגיונית שגם תצמצם את הסיכון בדליפת מידע מחקירות אך גם לא תטיל נטל על כל הארגון ותייצר תחושת חשדנות כלפי כל קציניו".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מסר מאוחר יותר כי הוא מתנגד להצעתו של אמסלם לבצע פוליגרף לכל קציני המשטרה - ולא רק לקצינים בדרגת ניצב ומעלה כפי שנקבע בהצעת החוק המקורית. במכתב ששיגר מנדלבליט למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שפורסם ב-ynet, הוא הסביר כי השינויים להצעת החוק הם "מרחיקי לכת וחורגים משמעותית מהנוסח שנבחן ואושר על ידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר