מומחים לזכותך

באילו מקרים יש לנו זכויות רפואיות ומי הוא המומחה האולטימטיבי לממשן?

אנו נמצאים בעידן שבו ענף מימוש הזכויות הרפואיות, הפך למציאות עובדתית, שבה אין שאלה האם כדי לממש את הזכויות הרפואיות נדרשים למומחים, אלא מי הוא הגורם המתאים ביותר שיסייע למצות אותן מול הרשויות, בתנאים הטובים ביותר • אם הינכם סובלים מליקוי רפואי - הכתבה הזו מיועדת לכם (כלכלה, שיווקי)

סובלים מליקוי רפואי? תבדקו את הזכויות שלכם. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עד לפני עשור, הרשויות נהנו מחוסר המודעות של האזרחים לזכויותיהם, וכן מהפעלת "שיטת המצליח", שבה קודם כל הן דוחות את התביעה, ורק אם האזרח מגיש ערעור ונאבק על זכאותו, הן שוקלות לאשר אותה.

כיום, המודעות לזכויות ולדרישתן רק הולכת וגוברת בציבור, כמו גם המאבק על הזכאות, והרשויות מנסות לחשב מסלול מחדש, בהתמודדותן מול האזרחים המפוכחים.

זכויות רפואיות: הטבות, קצבאות ופיצויים

את תהליך ההתפכחות של האזרחים ניתן לזקוף בחלקו הגדול, לגופים, לארגונים ולחברות שהחלו לעסוק בתחום מימוש הזכויות הרפואיות, צברו ידע וניסיון רב בהתמודדות מול הרשויות, והובילו להצלחות, במקום שבו האזרחים נכשלו.

'זכויות רפואיות' הינן מושג רחב שטומן בתוכו מכלול הטבות, קצבאות ופיצויים, המגיעים, למי שנקלע להתמודדות רפואית במשפחה.

לכל הטבה או קצבה, תנאים לקבלתה. לכל גוף או רשות, ממנה ניתן לתבוע את הזכויות, יש ספר תקנות, פוליסה ותנאים, המוצבים כתנאי לזכאות, וכן מבחן זכאות משתנה, התלוי במגוון נתונים אישיים, תעסוקתיים, רפואיים וטכניים, המשפיעים על אישור הזכאות או שלילתה בסופו של דבר.

החברות למימוש זכויות לא המציאו את הגלגל, כבר שנים ששירותי סיוע במימוש זכויות רפואיות הוענקו ונצרכו על ידי הזקוקים לכך, אלא שעד שקמו והתפתחו, אותם שירותים הוענקו בצורה לא מסודרת, או על ידי עורכי דין, שלא יכלו לפרסם את שירותיהם. כיום, על רקע הפעילות האינטנסיבית של החברות, לא ניתן להתעלם מתגובתן של הרשויות, שמנסות בכל דרך, לייתר אותן, ולייצר תדמית לפיה, ניתן לפנות אליהן ישירות ולצלוח את תהליך מימוש הזכויות הרפואיות, עניין שמתחוור לאזרחים פעמים רבות, כלא נכון.

כמו בכל תחום בחיים, שבו אנו נדרשים לבעל מקצוע, ואיננו פועלים באופן עצמאי בהתאם לשיקול דעתנו, אף שלא הוגדר רשמית כמקצוע, מימוש זכויות רפואיות פועל ונצרך על ידי האזרחים, כמקצוע לכל דבר וענין. גם המערכת המשפטית, נדרשה להגדיר אותו כתחום עיסוק רשמי, ובכך למעשה אישרה את העובדה הפשוטה, לפיה, אזרחי ישראל נדרשים לגוף חיצוני, שיסייע להם, על מנת שיצליחו לממש את זכויותיהם.

בענף מימוש הזכויות הרפואיות, קיימות מספר חברות גדולות, שמציעות לאזרח המתמודד עם ליקוי רפואי, מחלה, פציעה או תאונה, לפנות אליהן ולקבל סיוע במימוש הזכויות. כמו בכל תחום, גם בענף זה ניתן למצוא ארגוני חסד, עסקנים ואף פרטיים, שמציעים לשכור את השירותים שלהם. גם הרשויות לא נותרו שאננות ויש מי שהחל לקרוא לאזרחים, שלא לפנות ולקבל סיוע מגורם חיצוני, אלא לפנות ישירות אליהן, כמו גם, לפנות אל גורמים שהם ממליצים עליהם.

וכך מוצא את עצמו האזרח מבולבל, טרוד בטיפול בבעיה הרפואית, נדרש לבחור, לאחר שהחליט שאינו מנסה לפנות באופן עצמאי, או לאחר שניסה לממש את זכויותיו עצמאית ונכשל, מי הוא הגורם בו יבחר, לשם מימוש זכויותיו הרפואיות, ענין שלא פעם מגיע למאבק של ממש, בו יש מנצח אחד. בעבור מי שמתמודד עם בעיה רפואית, המשמעות היא היכולת או אי היכולת להמשיך לנהל שגרת חיים תקינה, לצד המשבר הרפואי אליו נקלע.

ליווי חיצוני לא בכל מקרה

לא ניתן לומר באופן גורף, שבכל מקרה נדרשים לסיוע חיצוני. כך למשל, במקרים של מחלות קשות ובמקרים סבוכים, בהם הזכאות היא חד משמעית, חרף העובדה המצערת, שיש גופים שגובים דמי פתיחת תיק ומציעים לטפל בהם, הרי שאין כל צורך לטיפול מיוחד, ויש לשלוח את הפונה לפנות עצמאית ולקבל את זכויותיו.

ליווי רפואי כתנאי להצלחה

בתחום של זכויות רפואיות, שבו אין כמעט שחור ולבן, אלא שטח אפור, שללא ידע מקדים, ניסיון וליווי, קל לתובע ליפול בין הכיסאות ולתעות בדרך הנכונה לממש את זכויותיו, ההמלצה היא לקבל סיוע מגורם שיעניק לכם ליווי רפואי. אין הכוונה לסיוע שאותו תקבלו בקופת החולים מהרופאים האישיים שלכם, אלא ליווי רפואי, שמהווה פיקוח על התנהלות התביעה, כמו גם בניית התיק הרפואי, לרשות או לגוף, ממנו תרצו לקבל הטבה כספית.

מאחר שבגופים כמו המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח הפרטיות, קרנות הפנסיה ורשות המיסים, מי שקובע את זכאותכם לקצבאות במקרה של נכות, אלו רופאים, עליכם לוודא כי מבחינה רפואית, התביעה שלכם תואמת את תנאי הזכאות. ההתאמה כאמור, חשוב שתיעשה על ידי רופאים.

מימוש זכויות רפואיות בליווי מערך רפואי רב תחומי וצוות מקצוענים למימוש זכויות, תשלום בעת הצלחה בלבד. לא קיבלתם – לא שילמתם | לחץ כאן

טיפול ושכרו בצידו

הטיפול במימוש זכויותיכם הוא יקר. לפי בדיקת מרכז המחקר והמידע, שמסקנותיו הוצגו בועדת העבודה והרווחה של הכנסת, עלותו עומדת על סך כעשרת אלפים שקלים בכל תיק, גם כאשר בסופו של דבר, לא הושג מיצוי זכויות. כשאתם בוחרים, ממי לקבל סיוע והכוונה, זכרו שעל שירות בחינם, משלמים לפעמים ביוקר.

נקטו משנה זהירות בבחירת הגורם עימו תגיעו להתקשרות, ואל תלכו שבי אחר גורמים לא מוכרים, אף שמציעים שירות חינם, שיתכן שבסופו של דבר יעלה לכם הרבה מאוד כסף ועוגמת נפש.

שמענו על אנשים שפנו לעסקנים ולארגוני חסד, שעושים מלאכת חסד של ממש, שהציעו לאנשים לקבל מהם סיוע חינמי בקבלת זכויותיהם, ולא די שלא הועילו, אלא הזיקו לאנשים. ולא די שלא חסכו להם כסף, אלא גרמו להוצאות מיותרות ולהחרפת המצוקה הכלכלית.

הטיפול בהסדרת קצבה קיומית למשפחה, שבמהלכו, די למילה או מסמך שלא במקומו, שיבטל את הזכאות כולה ויותיר את המשפחה תחת שוקת שבורה, דורש אחריות מרבית ודיוק.

ההמלצה היא לקבל סיוע מגורם מקצועי, מנוסה וותיק, שמימוש זכויות זהו עיקר עיסוקו, ושיגבה מכם תשלום בעת הצלחה בלבד.

החתול ששומר על החלב

הרשויות מערימות קשיים ומדירות את רגלי מבוטחיהן מלקבל את הזכויות המגיעות להם. לכן, לפלא רב היא המלצתם לפנות לגורם מטעמם, שהוא יסייע למבוטחים לממש בהצלחה את זכויותיהם. מצד אחד הן דוחקות את רגלי המבוטחים, מצד שני הן מצפות שהמבוטחים יקנו את המלצתם ויעזרו בגוף מטעמם, שהוא יסייע להם מולם.

במקרה שבו החלטתם שלא לפנות באופן עצמאי, אלא להיעזר בגורם חיצוני, ההמלצה החד משמעית היא להיעזר בגורם חיצוני לחלוטין, שאין בו משוא פנים וניגוד אינטרסים, שייצג אך ורק את האינטרס שלכם.

מימוש זכויות רפואיות בליווי מערך רפואי רב תחומי וצוות מקצוענים למימוש זכויות, תשלום בעת הצלחה בלבד. לא קיבלתם – לא שילמתם | לחץ כאן

יש לכם זכויות – ומגיע לכם לממש אותן

הזכויות הרפואיות שלכם מעוגנות במוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה, חברות הביטוח וקרנות הפנסיה. אם במשפחתכם מתמודדים עם בעיה רפואית, גלו אחריות ותושיה ובדקו היטב אילו זכויות יש לכם. ממשו את זכויותיכם בזמן, ובחרו את הליווי המתאים ביותר בעבורכם. אל תגידו שלא אמרנו שיש לכם זכויות.

הכותב הוא: הרב שמאי שזירי, בעברו מנהל בתי החולים לניאדו וביקור חולים, הקים ומנהל את החברה המרכזית למימוש זכויות, החברה הגדולה והותיקה במגזר החרדי, שפועלת מזה למעלה מעשר שנים, בליווי מערך רפואי רב תחומי וצוות מקצוענים, למימוש הזכויות הרפואיות של לקוחותיה. החברה המרכזית למימוש זכויות, אינה גובה תשלום מראש, בעת פתיחת תיק וכן במהלך הטיפול בתיק, אלא גובה תשלום בעת הצלחה בלבד.

הרב שמאי שזירי
הרב שמאי שזירי. באדיבות המצלם
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר