תיעוד בלעדי

חגיגות ל"ג בעומר באי ג'רבה בתוניסיה • צפו

לא רק במירון: בבית הכנסת אלגריבה, באי ג'רבה שבתוניסיה, חגגו אלפים את ל"ג בעומר וציינו את הילולת רבי שמעון בר יוחאי • הצלם מאיר אלפסי השתתף בחגיגות ומגיש תיעוד בלעדי • צפו (בעולם)

(צילום: מאיר אלפסי)

לא רק במירון: בבית הכנסת אלגריבה, באי ג'רבה שבתוניסיה, חגגו אלפים את ל"ג בעומר וציינו את הילולת רבי שמעון בר יוחאי, בהשתתפות רבה של תוניס וג'רבה, הרב חיים ביתאן.

החגיגות נערכו תחת אבטחה חסרת תקדים של 2000 שוטרים ולוחמי קומנדו שאבטחו את אלפי החוגגים.

בית הכנסת בו חוגגים את ל"ג בעומר הוקם לפני שנים רבות. הוא ממוקם בתוך רובע שעל פי המסורת, אלו שהתגוררו בו היו הכהנים שהגיעו מיד לאחר חורבן בית שני. בתוניס מספרים כי הכהנים הביאו עימם אבן מבית המקדש ואיתו החלו לבנות את בית הכנסת.

החגיגות בבית הכנסת (צילום: מאיר אלפסי)

בתוך בית הכנסת ממוקמת מערה קטנה, שהיהודים המאמינים מדליקים בה נרות ומניחים ביצים עליה כותבים בקשות תפילה, בדגש כל בקשות זיווג.

הרב משה לוין, סגן נשיא ועידת רבני אירופה ויועץ מיוחד לרבה של צרפת, שנכח במקום סיפר ל"כיכר השבת": "זו התרגשות לבקר בקהילה היהודית בתוניס. בערב שבת הרב עולה על גג בניין ותוקע בשופר בכדי להכריז על כניסת שבת. הוא אמר לי שהוא לא רוצה לעבור לאמצעים דגטליים אלא להישאר עם המסורת של חמישים שנה שהוא תוקע בשופר בשבת".

כמו כן, מידי יום שישי, לפני כניסת השבת, כל המשפחות היהודיות מגיעות לכבשן מיוחד בסמוך לבית הכנסת ומניחות את סירי השבת. לאחר התפילה כל המשפחות מגעות לקחת את האוכל מהכבשן. מחזה מדהם שלא רואים באף מקום".

בטקס המיוחד בל"ג בעומר השתתפו שרים מהממשלה בניהם שר המשפטים, הדתות והתיירות. גם ראש הממשלה הגיע שעות לפני האירוע לבקר במקום.

הצלם מאיר אלפסי השתתף בחגיגות ומגיש תיעוד בלעדי

(מקור - Meir Alfasi)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר