מכללת מבחר מציגה: השירות כמקצוע. אילוסטרציה - מכללת מבחר מציגה: השירות כמקצוע
מכללת מבחר מציגה: השירות כמקצוע. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אאא

פרופ' לוריא – מה עומד מאחורי המילים "שירותי אנוש" ?  מה בעצם אתם מלמדים את התלמידים?

חשוב להבין שעולם התעסוקה השתנה שינוי מהותי בעשרות השנים האחרונות. בעשורים האחרונים עולם הייצור הולך ונעלם משוק התעסוקה בעולם המערבי. את מקומו של הייצור תופס עולם השירות.

כיום, אחוזים ניכרים  מהמשרות המוצעות בשוק התעסוקה הינם משרות בתחום השירותים: שירותים פנים ארגוניים ושירותים מקצועיים חוץ ארגוניים. שירותי אנוש עוסקים בניהול כח אדם, בניהול שירות ללקוחות חיצוניים ומתן שירותי ידע לייעול תהליכי שירות מורכבים הכוללים אינטראקציה אנושית.

עולם השירות הוא מקצוע בפני עצמו. זה הידע אותו אנו במסלול שירותי אנוש מעניקים לסטודנטים. אנחנו מכשירים את הסטודנטים והסטודנטיות לנהל תהליכי שירות מורכבים בתוך הארגון כמו ניהול משאבי אנוש ומחוצה לו כדוגמת ניהול שירות לקוחות של חברה סלולארית פרטית או חברה ציבורית. 

ותכל'ס, מהם הקורסים שאותם לומדים במסגרת המסלול?

  • הכרת סוגי שירותים הניתנים לאוכלוסיות שונות והתאמתם למאפיינים ולצרכים של לקוחות ואזרחים בסביבה רב-תרבותית והטרוגנית.
  • סוגיות משפט ואתיקה הקשורות לתהליכי נתינת וקבלת שירות ולהעסקת עובדים
  • תהליכים ארגוניים וגישות לניהול אפקטיבי של המשאב האנושי בארגוני שירות
  • פיתוח היכולת של עובדים ושל לקוחות לתפקד בסביבה טכנולוגית, יכולת שהיא קריטית בעולם בו השירות והשיווק מבוססי טכנולוגיות
  • היבטים פסיכולוגיים בשירות ובניהול עובדי שירות
  • קידום איכות השירות וחווית השירות
  • עקרונות פיננסיים, עסקיים ושיווקיים בפיתוח והפעלת ארגוני שירות,
  • תרומתן של עמותות ותהליכים התנדבותיים לטיב ומגוון השירותים בחברה ובקהילה,
  • תהליכים חברתיים, תרבותיים, כלכליים, וטכנולוגיים המשפיעים על ארגוני שירות

ומקבלי שירות, ועוד נושאים רבים. 

פרופ' גיל לוריא. ראש מסלול שירותי אנוש במכללת מבחר.
פרופ' גיל לוריא. ראש מסלול שירותי אנוש במכללת מבחר.
הגדלה

יש סיכוי לעבוד בתחום הזה עם סיום הלימודים בעבודה מכובדת?

עוד לפני נושא התעסוקה, צריך לראות את הברק בעיניים של הסטודנטים והסטודנטיות. הברק בעיניים נובע מכך שהתכנים רלוונטיים לעולמם. הם מכירים את הסוגיות בהם עוסקים הקורסים וכתוצאה מכך ההשפעה על התעסוקה עם סיום הלימודים. סקרי העסקה אותם אנחנו מבצעים באופן קבוע בין הבוגרים והבוגרות שלנו באוני' חיפה מראים כי כמעט 100% מהבוגרים עובדים בתחום אותו למדו, זה נתון מאד מרשים שמעיד על אופיו הפרקטי של המסלול.

המסלול אותו בנינו במכללת מבחר מותאם לסטודנטים והסטודנטיות  החרדיים שמה שמענין אותם יותר מכל הוא הפרקטיקה. אין לי ספק שבוגרי המסלול ישתלבו מהר מאד בתפקידי מפתח בתחום השירות, והשמים הם הגבול עבורם. יש לנו בוגרים שכבר עובדים היום כסמנכל"י שירות לקוחות בחברות סלולאריות גדולות או כמנהלי משאבי אנוש במגוון חברות. 

האם עולם השירות מותאם לאופיו המיוחד של הציבור החרדי?

חברות רבות מבינות את פוטנציאל העובדים והעובדות החרדיים ורואת בכך משאב אנושי בעל ערך רב לחברה. זו הסיבה שמוקדי שירות שונים נפתחים כפטריות אחרי הגשם בכל ריכוזי האוכלוסיה החרדיים. מטבע הדברים, מבוצעות התאמות במקומות העבודה הללו לציבור החרדי. בין אם זה בנושאי כשרות, שמירה על צניעות וסגנון דיבור וכו'.

אנו מכשירים את הדור הבא של מנהלי תחום השירות בציבור החרדי. הבוגרים והבוגרות של המסלול יוכלו להשתלב כמנהלי ומנהלות מוקדי שירות אלו ובמגוון תפקידים נוספים.

לסיום, מועמדים ומועמדות פוטנציאליים שרואים את עתידם בעולם השירות החרדי המתפתח ורוצים ללמוד במקום שיש בו אווירה חרדית מובהקת החל מהרגע הראשון במכינה הקדם אקדמית ועד לסיום התואר – מוזמנים לפנות ולהרשם בהקדם.