מחקר חדש

"אקורדיון" - תהליך קיצור קיבה הבטוח ביותר

פטנט ייחודי וחדש מציג "ניתוח שרוול" אך ללא ניתוח וללא צורך בהחלמה מורכבת וקשה. מחקר שנערך על השיטה החדשה מציג סיכונים נמוכים ואחוז קטן להסתבכות (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ניתוח קיצורי הקיבה הפך לפופולארי בקרב בעלי המשקל העודף, המרדף אחר דיאטות כושלות ואכזבות חוזרות ונישנות רק הגביר את הביקוש לניתוח שהפך את ההורדה במשקל לקלה הרבה יותר.

אך אם עד כה רבים העדיפו שלא לבצע את הניתוח בשל חשש מסיבוכים שונים כעת מגיע פתרון חדש. הפעילות הכירוגית הנערכת ללא ניתוח מצמצמת את נפח הקיבה על ידי תפירת דפנותיה בצורת אקורדיון, ובכך המנותח חש בתחושת שובע מהר יותר, ההליך מוגדר כהליך אנדוסקופי והוא נעשה באמצעות שימוש ב"צינור" אופטי והוא ומהיר וכמעט ללא פוטנציאל לסיבוכים.

בכנס של האגודה האמריקנית למערכת העיכול שנערך לאחרונה הוצגו היתרונות של השיטה ושל מחקר שנערך באוניברסיטת וייל קורנל בניו יורק ובחן שלוש קבוצות של מטופלים שעברו קיצור קיבה: 91 מהם עברו את הליך האקורדיון, 120 מהם עברו ניתוח שרוול, ו-67 מהם עברו ניתוח "בנדינג" (רצועתי - שבו עוטפים חלק מהקיבה כך שרק חלק ממנה נותר מתפקד). בניגוד להליך "אקורדיון", שנחשב לא ניתוחי, שני הסוגים האחרונים נחשבים ניתוחיים, על אף שההחלמה מהם קצרה יחסית כי אינם כוללים חתך גדול בבטן.

בפני הנוכחים בכנס הוצגו תוצאות המחקר, לאחר שנה נמצא כי המטופלים שעברו טיפול מסוג "אקורדיון" הפחיתו 18 אחוזים ממשקל גופם, מטופלים שעברו ניתוח שרוול הפחיתו 30 אחוזים ממשקלם, ומנותחי ה"בנדינג" הפיחתו 14 אחוזים.
אמנם תוצאות ניתוח האקורדיון היו מרשימות פחות מבחינת הירידה במשקל משל השיטות האחרות אך שיעור הסיבוכים בו היה הנמוך ביותר ועמד על אחוז אחד ומטה, בהשוואה לשיעור הסיבוכים של 10 אחוזים ויותר בשני סוגי ההליכים האחרים. בנוסף הליך ההחלמה מפורצדורת האקורדיון מהירה יותר והמטופלים משוחררים לביתם עוד באותו היום.

נתון מעניין נוסף הוא העלות העומדת על כמחצית מעלות של ניתוח שרוול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר