כך בוצע הירי

חיסול פוקהא: פקודה באמצעות מל"ט ו-10 סוכנים

פרטים רבים ומעניינים מתפרסמים היום בעזה, עם פתיחת משפטם של 3 המתנקשים בבכיר החמאס לפני כחודשיים, שלטענת חמאס נשלחו על ידי השב"כ לביצוע המעשה (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

עזה עדיין לא התאוששה מהלילה הגורלי לפני כחודשיים בו בכיר החמאס מאזן פוקהא חוסל בתחכום רב בחניית בנין בעזה, והיום מתבררים פרטים רבים ומעניינים, עם פתיחת הדיון במשפטם של 3 החשודים כסוכני השב"כ העומד מאחורי החיסול.

כזכור, פוקהא שעמד בין השאר מאחורי רצח 9 ישראלים בפיגוע ההתאבדות בצומת מירון לפני כ-15 שנה, חוסל בעזה לאחר שאלמונים ירו בו מטווח קצר ארבעה כדורים באקדח עם משתיק קול בשכונת תל אל הווא.

מי שחשוד כמחסל שלו ועומד במרכז המשפט שנפתח היום, הוא אשרף מוחמד אבו לילה (38) תושב מחנה הפליטים נוסיראת שבעזה, ממשוחררי 'עסקת שליט'. ברצועה יודעים כאמור לספר, כי המודיעין הישראלי הוא שהורה לו להתנקש בחיי פוקהא.

כעת חושף אתר החדשות הערבי 'العربي 21', כי "אבו לילה היה חבר בחוליה ישראלית, שמספר חבריה עלה על עשרה, וכולם כיום מצויים בידיהם של מנגנוני הביטחון של חמאס. הם שכרו דירה מול הבניין שבו התגורר פוקהא וידעו הכל על כל תנועה שלו".

חאלד משעל מאיים על ישראל בעקבות החיסול (צילומסך: מתוך شبكة قدس الإخبارية בפייסבוק)

"אבו לילה גויס רק לפני מספר חודשים למודיעין הישראלי", כך לפי דיווח זה. "אחד הסוכנים שגויסו למטרת מעקב אחר פוקהא ושכר משרד מול הבניין שבו הוא מתגורר הוא שהוביל אל מעצרו של הרוצח. הסוכן גילה שהוא קיבל שיחת טלפון מקציני המודיעין של ישראל, כנראה באמצעות מל”ט, שבה התבקש לעזוב את המקום כמה דקות לפני ההתנקשות. אולם הסוכן הצליח לזהות את כל מי שפעל מול המבנה שבו התגורר פוקהא, כולל המתנקש הישיר אבו לילה, שנראה יוצא מבניין המגורים בזמן ההתנקשות. עדות זו התאימה למה שקלטו מצלמות האבטחה".

לפי מקור המצוטט בפרסום, "הרוצח קיבל הוראות לבטל את ההתנקשות ולסגת מהמקום, לאחר שפוקהא הגיע עם רכבו למוסך של הבניין שבו הוא מתגורר עם אשתו וילדיו, אך לא הצליח להכניס אותו לשם מאחר שכמה אנשים שיחקו טניס – דבר שאילץ אותו לעלות לבניין מהכניסה. אך מבצעי ההתנקשות ציפו שישוב לאחר מכן כדי להכניס את הרכב למוסך, וזה מה שאכן קרה. בשלב הזה, החוליה בהנהגת אבו לילה המתינה לשעת כושר וביצעה את ההתנקשות ואז נסוגה מהמקום בחשיכה".

פוקהא, הבכיר שחוסל (צילום: מתוך פייסבוק)

ביום חמישי האחרון הודיע ראש ממשלת חמאס אסמאעיל הנייה כי הוא נתפס ונמצא בידי מנגנוני הביטחון של חמאס, בפניהם "הודה כי עבד עבור הציונים". מקורות בחמאס מסרו כי המתנקש הובא אל זירת הפשע ואף שחזר את ההתנקשות לפני המצלמות בנוכחות עשרות אנשי ביטחון. "ההתנקשות בחיי המנהיג פוקהא הייתה מכה כואבת הן אסטרטגית והן ביטחונית", הודה הנייה.

עם פרסום שמו ותמונתו, הודיעה משפחתו כי היא מנדה אותו משורותיה, וכי היא “תקבל כל גזר דין על פי חוקי השריעה” שייגזר עליו, כולל הוצאה להורג.

הפרטים שפורסמו תחילה, הם שהמתנקש בפוקהא היה בעבר גם הוא חבר בזרוע הצבאית של הארגון, אך הודח משורותיה לפני כעשור בשל בעיות מוסר, והצטרף לאחת הקבוצות הסלפיות הקיצוניות הפועלות ברצועת עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר