"לתקן עיוות"

הצעת חוק: להפסיק הפליית תלמידי המוכר שאינו רשמי

יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) הגיש הצעת חוק להשוות את תמיכת המדינה במוסדות מוכרים שאינם רשמיים כפי התמיכה והתקצוב של כלל תלמידי ישראל (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ דוד אמסלם (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) הגיש היום (שני) הצעת חוק לתמיכת המדינה במוסדות מוכרים שאינם רשמיים במטרה להסדיר את מעמדם של מוסדות המוכר שאינו רשמי.

כיום, ישנם למעלה מ-80,000 תלמידי בתי הספר של החינוך המוכר שאינו רשמי - רובם ערבים וחרדים, שמופלים לרעה בידי משרד החינוך המתקצב מוסד חינוך מוכר שאינו רשמי יסודי, בשיעור של כ-40% בלבד, בהשוואה למוסד רשמי דומה.

התקצוב נעשה בהתאם לתקנה הקובעת כי התקצוב יהיה בשיעור של 75% מ"תקן הבסיס" של מוסד חינוך רשמי, אך תקן זה אינו כולל את כל רכיבי התקצוב למוסדות רשמיים, ולכן התקצוב בפועל נמוך מ-75%.

על פי הצעת החוק של ח"כ אמסלם, כל מוסד חינוך מוכר בכיתות א'-ח', יהיה זכאי לתקצוב מלא מן המדינה, ובלבד שיעמוד במלוא תכנית הלימודים שקבע שר החינוך (תכנית הליבה), תוך פיקוח פדגוגי מלא, שהמוסד יקבל תלמידים בעלי יכולות למידה שונות ומשכבות חברתיות-כלכליות מגוונות וכי הוא אינו גובה שכר לימוד החורג ממה שמתיר המשרד.

"אני מאמין כי החוק צודק מאין כמותו. והוא יכול לתקן עיוות רב שנים שאין לו סיבה", אומר ח"כ אמסלם, "אין סיבה להפלות את מוסדות המוכש"ר החרדי כשלרוב מדובר בתלמידות אשר עומדות בכל חובות לימודי הליב"ה, שמוסדות הלימוד נתונים לפיקוח מלא של משרד החינוך ומשמשים את האוכלוסייה הכי חלשה מבחינה סוציו-אקונומית".

ח"כ אמסלם הודיע כי הוא רואה בסיוע לתלמידות משימה חברתית מהמעלה הראשונה וכי יפנה להנהלת הקואליציה ולאוצר בבקשה לקדם את הצעת החוק בהקדם. "לא יתכן שתלמיד אשר עומד בכל התנאים והכללים של משרד החינוך יתוקצב בפועל רק ב-40 אחוז מהתקציב המקביל לכל תלמיד בישראל", הוסיף.

דוד שרפר, יו"ר פורום המוכש"ר, אמר כי "לצערנו, למרות צעקות ובקשות וקריאות עדיין יש במדינה ילדים שמופלים לרעה ללא שום סיבה ואנו שמחים שחבר הכנסת אמסלם מבין את העוול ופועל לתיקונו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר