דיווח בארה"ב

"נתניהו ביקש מטראמפ - לא להעביר את השגרירות לירושלים"

כתב החוץ של פוקס ניוז טוען: "כל מי שדיברתי איתו בוושינגטון אמר שנתניהו אמר לטראמפ לא להעביר את השגרירות לי-ם בעת הנוכחית". נתניהו הבוקר: "עמדתי - עקבית וחד משמעית" (פוליטי מדיני)

(צילום: אבי אוחיון, לע"מ. וידאו: דניאל אליאור - ynet)

קונור פאוול, כתב רשת "פוקס ניוז" לענייני חוץ, צייץ הערב שני) בטוויטר כי מבדיקה שערך - ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ביקש מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלא להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים.

פאוול כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כל מי שדיברתי איתו בוושינגטון בעניין העברת השגרירות לירושלים אומר שנתניהו אמר לטראמפ לא להעביר את השגרירות בעת הנוכחית". הדיווח מגיע על רקע העימות בישראל בין ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בנושא.

בלשכת ראש הממשלה אמרו הערב בתגובה לפרסום של כתב פוקס ניוז: "הדברים שפורסמו ברשת פוקס הם שקר"., וצירפו ציטוטים מפגישת רה"מ נתניהו והנשיא טראמפ. "רה"מ נשאל על השגרירות והסביר שהדבר (העברת השגרירות) לא יגרום לשפיכות דמים באזור, כמו שמפחידים אותו (את הנשיא טראמפ)".

בנוסף, ציטטו בלשכת רה"מ משיחת הכנה עם היועץ לביטחון לאומי המיועד פלין, בה הסביר השגריר דרמר מדוע העברת השגרירות תעזור לקדם את השלום ולא להיפך. "זה ישדר את המסר שאנחנו בירושלים כדי להישאר. העברת השגרירות תכריח את הצד השני להתמודד עם השקר שהם בונים, שלישראל אין קשר עם ירושלים ויגרום להם להבין שישראל תישאר לתמיד ושבירתה תהיה ירושלים". לפי לשכת נתניהו: "זו עמדתו העקבית והברורה של רה"מ נתניהו, שנאמרה גם היום".

מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון, אמר אתמול בהתייחסו לנושא הישראלי-פלסטיני כי "הנשיא צדק כשבחר בגישה מכוונת של הבנת הסוגיה עצמה, הקשבה למסרים מכל הצדדים במזרח התיכון והבנה מה המשמעות של צעד שכזה בהקשר של יוזמת שלום – איזו השפעה תהיה לצעד שכזה".

"כפי שאתה יודע" אמר למראיין ברשת NBC, "הנשיא הביע באחרונה את דעתו שהוא רוצה להשקיע מאמץ רב בהבנה אם נוכל לקדם יוזמת שלום בין ישראל לפלסטינים, לכן הנשיא נזהר בהבנה כיצד ישפיע צעד שכזה על תהליך השלום".

בנוגע לשאלת העברת השגרירות אמר טילרסון: "הנשיא יקבל שוב דיווח מהצדדים לשיחות, ובעיקר מישראל – האם היא סבורה שזה מסייע לתהליך השלום או מפריע. הנשיא פועל באופן מידתי בעניין, וטוב שכך".

הבוקר, בישיבת סיעת הליכוד, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא ואמר: "עמדתי העקבית והחד-משמעית היא ששגרירות ארצות הברית צריכה לעבור לירושלים וכך צריכות גם השגרירויות האחרות. הצגתי את העמדה הזאת בפגישתי עם מנהיגי ארצות הברית והעולם, עם הסגל הדיפלומטי במדינת ישראל ולאחרונה גם בלשכת הליכוד".

"לא רק שהעברת השגרירות לא תפגע בתהליך השלום, ההפך הוא הנכון. היא תקדם אותו על ידי כך שתתקן עוול היסטורי וגם תנפץ את האשליה הפלסטינית שירושלים איננה בירת ישראל. זו עמדתי, היא ברורה לכולם, היא לא השתנתה וגם לא תשתנה. ואני שמח לשמוע שגם מפלגות אחרות מאמצות את דף המסרים של הליכוד בעניין הזה, טוב מאוד, תמשיכו כך" סיים ראש הממשלה בעקיצה לנפתלי בנט.

במקביל, גם השר נפתלי בנט התייחס לנושא: "ירושלים, בירת ישראל, מאוחדת תחת ריבונות ישראל לנצח - וכשאני אומר תחת ריבונות ישראל, רק ריבונות ישראל. כלומר גם אין חלוקה גיאוגרפית של ירושלים וגם אין חלוקה ריבונית של ירושלים. אין כזה דבר שתי ריבונויות שונות על אותה עיר".

"על פריז זה רק בריבונות צרפת, לונדון זה רק בריבונות אנגליה, וושינגטון זה רק בריבונות ארה"ב וירושלים זה רק בריבונות מדינת ישראל ואנחנו מאוד חדים בעניין הזה. אני סבור שאם אנחנו נהיה בהירים אם נהיה נחרצים יכבדו אותנו בצד השני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר