"הכותל - לא שלכם"

תקרית דיפלומטית בכותל - בגלל ביקור הנשיא דונלד טראמפ

חברי הצוות האמריקני המכינים את ביקור הנשיא טראמפ בישראל טענו כי הכותל הוא שטח בגדה המערבית, ועוררו תקרית דיפלומטית בין ישראל וארצות-הברית (חדשות, מדיני)

שגריר ארה"ב דייויד פרידמן בכותל, אמש (צילום: Rob Ghost/Flash90)

חברי הצוות האמריקני המכינים את ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל הצליחו לחולל תקרית דיפלומטית, בין ארה"ב וישראל, במהלך ביקור הכנה בכותל המערבי.

האמריקנים שהגיעו לכותל כדי להכין את ביקור טראמפ במקום, ביקשו מהצוות הישראלי לעזוב את המקום בטענה ש"זה לא שטח שלכם, זה בשטח הגדה המערבית", כך דווח ב'חדשות 2', זאת לאחר שהישראלים ביקשו שראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרף לביקור טראמפ בכותל, אך האמריקנים סירבו ובמקום התפתחו חילופי דברים בין הצדדים.

"אנחנו מבקשים מכם שתלכו מכאן", הגיבו שני פקידים מהקונסוליה האמריקנית לצוות הישראלי, "אנחנו רוצים להיות פה לבד. אנחנו לא יכולים להיות פה עם ישראלים רשמיים. זה לא שטח שלכם. זה בשטח הגדה המערבית. זה ביקור פרטי של הנשיא וזה לא קשור אליכם. זה לא עניינכם".

הצוות הישראלי הגיב: "מה שאתם אומרים לא מקובל לחלוטין ואנחנו דוחים את זה על הסף. זה מקום קדוש בריבונות ישראלית".

הצוות הישראלי התקשר מיד ללשכת ראש הממשלה כדי לדווח על האמירות האמריקניות. הצוות האמריקני המשיך בביקור לבד בכותל ובכנסיית הקבר, תוך שהם דוחים את ההצעה שלשכת העיתונות הממשלתית תתעד בשידור חי את ביקור הנשיא טראמפ בכותל. "זה ביקור פרטי", טענו האמריקנים.

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר בתגובה: "האמירה שהכותל המערבי הוא שטח בגדה המערבית, התקבלה בתדהמה. בישראל משוכנעים שאמירה זו מנוגדת למדיניות הנשיא טראמפ, כפי שבא לידי ביטוי בהתנגדות התקיפה להחלטת מועצת הביטחון האחרונה. ישראל פנתה לארה"ב בעניין זה".

דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר בתגובה כי הדברים אינם משקפים את עמדת הממשל האמריקני. "ההערה על הכותל המערבי לא אושרה והיא לא מייצגת את עמדת ארה"ב ובוודאי שלא את עמדת הנשיא טראמפ".

בתוך כך, שגריר ארצות הברית הנכנס, דיוויד פרידמן, הגיע אמש (שני) מיד עם הגיעו לישראל לביקור ותפילה בכותל המערבי. פרידמן נחת בנתב"ג והתקבל על ידי ראש הטקס במשרד החוץ מירון ראובן. היום הוא יגיש את כתב האמנתו לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

"זו הייתה נסיעה ארוכה, אנחנו מעט עייפים", אמר השגריר החדש. "רצינו להיגיע ישירות מנמל התעופה למקום הקדוש ביותר בכל העולם היהודי - הכותל המערבי. הגעתי עם אשתי תמי ועם בתי טליה. יתר בני המשפחה עדיין בארצות הברית. התפללתי כמובן לשלום משפחתי, ילדיי, נכדיי. התפללתי למען הנשיא ואיחלתי לו הצלחה, בעיקר בנסיעה הקרובה. אני מקווה שכולכם מאחלים לו הצלחה. זו תהיה נסיעה מדהימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר