"לואו קוסט"?

WOW, כרטיס טיסה מוזל? כנראה שלא בדיוק

חברת התעופה האיסלנדית הכריזה בקול רעש גדול על כרטיסים מוזלים במיוחד לארה"ב, מתברר כצפוי שאם מחשבים את התוספות הבסיסיות למדי המחיר קופץ משמעותית (תיירות)

(צילום: יח"צ)

בתחילת השבוע פרסמה חברת התעופה האיסלנדית WOW על כרטיסי טיסה מוזלים במיוחד מישראל לארה"ב דרך איסלנד כשהכותרת קראה על כרטיס ב-149$ בלבד. אלא שמתברר כצפוי שהאותיות הקטנות הן אלו שקובעות.

החברה שהשיקה את המסלול החדש במסיבת עיתונאים חגיגית בתל אביב, בהשתתפות מנכ"ל החברה סקולי מוגנסן, ושר התחבורה ישראל כץ טענה לכרטיסים מוזלים במיוחד אלא שמתברר כי התוספות שתאלצו לשלם יהפכו את הכרטיס ליקר כמו המתחרות.

הצעת החברה הבסיסית היא טיסות מישראל לאיסלנד במחיר שמתחיל ב-99$ לכיוון. אבל עיקר עיסוקה של החברה בישראל הוא טיסות ליעדים בחוף המזרחי של ארצות הברית עם עצירה בריקיאוויק: לניו יורק, בוסטון, שיקגו, פיטסבורג, מונטריאול וטורונטו, במחיר שמתחיל ב-149$ לכיוון ואילו 199$ למיאמי, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו.

מנכ"ל החברה הסביר במסיבת העיתונאים כי כחברת לואו-קוסט היא מחייבת את הנוסעים רק עבור מה שירצו לקנות. "אין אף חברה שמציעה טיסות לצפון אמריקה במחירים שלנו. מי שלא רוצה לטוס עם מזוודת, אין סיבה שישלם עבורן. מי שלא בא עם טרולי, אין סיבה שישלם עבורו. אנשים יכולים להביא כריך מהבית ולשבת במושב שיוקצה להם. לעומת זאת מי שרוצה לטוס עם מזוודות, עם טרולי, לקבל מושב טוב יותר עם מרווח גדול לרגליים ומושב שהוא רחב יותר, או שרוצה לאכול במטוס - לכל דבר יש מחיר".

עבור מזוודה במשקל של 20 ק"ג בקו תל אביב-ניו יורק, למשל, תשלמו 69.99$ לכיוון. עבור טרולי שאיתו תעלו למטוס, תשלמו 49.99$ לכיוון. תיק יד קטן (או תרמיל גב קטן) לא יעלו כסף. אם אתם רוצים להזמין מושבים מראש כדי לשבת יחד עם בני משפחתכם תשלמו 6.99$ לכיוון, עבור מושב רגיל בשורות האחרונות של המטוס. מושב רגיל בקדמת המטוס יעלה לכם 7.99$, מושב עם תוספת מקום לרגליים (המרווח הרגיל הוא 31" והמועדף - 34") - על כך תשלמו 19.99$ לכיוון, ואם תעדיפו מושב שהוא גם רחב וגם כולל מרווח לרגליים תשלמו 29.99$ נוספים.

במטוסי החברה אין מערכת בידור ואין אינטרנט אלחוטי. תוכלו לבוא עם הטאבלט או המחשב הנייד שלכם, ותוכלו להטעין אותם בשקעים (בחינם. לפחות זה). אם תרצו, בהתאם לזמינות, תוכלו גם לשכור אייפד במטוס, שעל פי החברה כולל שלל תוכניות טלוויזיה וסרטים.

החברה מאפשרת הזמנה של שלושה סוגי כרטיסים: "בייסיק" - הכולל רק כרטיסי טיסה; "פלוס" ו"ביז", הכוללים גם מזוודה, טרולי ובחירת סוג של מושב לפי סוג הכרטיס, וגם ביטוח מפני ביטול טיסה ועוד.

ב-ynet בדקו כמה יעלה לנו כרטיס בסיסי לניו יורק, ולאחר מכן עם כל התוספות: מחיר כרטיס - 149.99$ לכיוון, מזוודה - 69.99$ לכיוון, טרולי - 49.99$ לכיוון, או בסך כ-540$. עד כאן המחיר אכן זול יותר מאשר אצל המתחרים בקצת פחות ממאה דולר, אך כמובן ללא מזון כלל. לא ידוע עדיין אם החברה תאפשר הזמנת מזון מהדרין ומה יהיה מחירו.

יצוין, כי החברה לא התחייבה למחירים קבועים, מנכ"ל החברה הבטיח במסיבת העיתונאים כרטיסים במחירים הנמוכים ביותר "אם תהיו גמישים בתאריך", אך לא התחייב למספר הכרטיסים שיוצעו במחירי הבסיס. כמו כן, לטיסות מוזלות יש מגבלות רבות של שינויים וביטולים. כדאי לבדוק היטב כל כל התנאים האלה לפני שמזמינים, בכל חברה.

נקודה נוספת, לטיסות ההמשך של החברה יהיו מקרים בהם תצטרכו להמתין 12-13 שעות באיסלנד עד לטיסה שלכם מה שיכול להפוך את המסע למייגע ומפרך עוד יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר