"המטרה - בלי פיתוי בחורים"

ראשי ישיבות מ'הפלג' מגבשים פתרון למאבק ההתייצבות

הגר"ש מרקוביץ, הגר"י ארנברג והגר"ח כץ - המזוהים עם 'הפלג הירושלמי', פועלים בכדי לגבש מתווה שיביא לסיום מאבק ההתייצבות ויאפשר לתלמידיהם להתייצב ולקבל דיחוי ומעמד בן ישיבה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

סוגיית ההתייצבות בלשכות הגיוס: רבנים שונים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' מקיימים בחודש האחרון שיחות גישוש בעניין סוגיית ההתייצבות, כך דיווח העיתונאי אבי גרינצייג, זאת בניסיון להגיע לפתרון מוסכם שישיב את המצב לקדמותו ויאפשר גם לתלמידי ישיבותיהם להתייצב ולקבל דיחוי ומעמד בן ישיבה.

ל"כיכר השבת" נודע כי המהלך הינו בגדר שיחות גישוש בלבד ועוד אין משהו מגובש שניתן לומר שיוצא לדרך וכלל אין בטוח אם הדבר יבשיל לידי הסכם עם שלטונות הצבא.

לפני כחודש התקיימה ישיבה בביתו של הגר"ש מרקוביץ ראש ישיבת פוניבז' של 'פלג המחבלים' בה השתתפו גם הגר"י ארנברג ראש ישיבת כנסת יצחק בחדרה וכן הרב חיים כץ ראש ישיבת משכן יעקב בחיפה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרבנים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' מנסים לחתור לגיבוש מתווה בו לדבריהם "לא יפתו בחורי ישיבות להתגייס לצה"ל" או כלשונם - "ההתייצבות שהיתה בזמן מרן הרב שך".

"היום הצבא מנסה לפתות ולשכנע בחורי ישיבות לעזוב את ספסל הלימודים ולהתגייס לצה"ל ואת זה אנחנו מבקשים להפסיק וכך נוכל להתייצב", אומר גורם המעורה בסוד העניינים. "המטרה היא לחזור לחוק שהיה לפני 20 שנה וכך לפעול".

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי ראשי הישיבות אינם פועלים בתיאום עם ועד הישיבות אלא במקביל לו. לדעתם של ראשי הישיבות כיום, עלו בפלג הירושלמי על "עץ" גבוה מידי ומבקשים שלא להתייצב בכלל תוך דרישה לביטול החוק לשוויון בנטל מה שלא ישים כלל וכלל.

ראשי הישיבות טוענים כי הבעיה כיום עם החוק החדש היא הפיתויים הקיימים בלשכות הגיוס לבני הישיבות המתייצבים וכן ההצהרה של הבחורים לפיה "באם המכסה לא תתמלא הרי שאתה מתגייס לצה"ל", מה שאומר שאתה פודה את עצמך תמורת מישהו אחר.

"אם נצליח להגיע להבנות בנושאים הללו נוכל לשוב ולהתייצב כמו בימי מרן הרב שך", מבטיח הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר