במשכן הנשיא

שגריר ארה"ב בישראל נכנס לתפקידו: "הוסמכתי לעזור". צפו

"הוסמכתי על ידי הנשיא טראמפ לעזור למדינת ישראל בכל דרך, כל הזמן" - כך אמר היום דייויד פרידמן שהגיש את כתב האמנתו כשגריר בישראל במשכן הנשיא בירושלים. צפו (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הטקס, ונאום השגריר (צילום: מתוך U.S. Embassy בפייסבוק. תמונות: נעם ריבקין פנטון, ynet)

הבוקר (שלישי) הגיש שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן את כתב האמנה שלו לראובן ריבלין נשיא המדינה.

השגריר פרידמן הזכיר את העובדה שהנשיא ריבלין הוא דור שביעי בירושלים ונלחם בצעירותו כלוחם אמיץ בששת הימים. "אתה ממשיך את שרשרת הדורות שהחלה עוד בימי המלך דוד.

לשרת כשגריר ארה"ב בישראל זה הכבוד הגדול של חיי. אני מתחייב לעשות כל שביכולתי כדי לחזק את הקשר בין המדינות שהוא לא רק בל ינותק, אלא גם ללא גבולות", אמר.

פרידמן הוסיף: "אני אסיר תודה לנשיא טראמפ שנתן לי הזדמנות והביע אמון ביכולתי ושלח אותי עם מנדט חד משמעי לתמוך בכל דרך בישראל ובחר בישראל כאתר לביקור הבינלאומי הראשון שלו. אהבתו של הנשיא טראמפ למחויבותו לישראל איתנים כסלע. אני מצפה לעבוד איתך כדי לקרב בין המדינות בכל התחומים: שיתוף פעולה אסטרטגי, צבא, מסחר, כלכלה, חינוך, תרבות ועוד. בעזרת השם נביא את היחסים לגבהים חדשים".

השגריר הגיע להתפלל בכותל המערבי (צילום: מתוך U.S. Embassy בפייסבוק)

ריבלין קרא בטקס לארה"ב ולמדינות העולם להכיר בירושלים כבירה הרשמית של מדינת ישראל דה "פקטו ולא דה יורה". הוא ציין עוד כי "בשבוע הבא, נחגוג 50 שנה לאיחוד ירושלים ולשובו של העם היהודי להתפלל בכותל המערבי. אך ירושלים איננה יהודית רק ב-50 השנים האחרונות, ומאז ימי דוד המלך הייתה בירתנו".

לדברי הנשיא, ישראל מצפה בכיליון עיניים לביקורו החשוב של הנשיא טראמפ שהוא סמל לקשר הבל ינותק בין המדינות: "אנו מצפים לעבוד עם הממשל כדי לחשוב ביחד איך להתקדם בתהליך השלום ולבנות אמון בין ישראל והפלסטינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר