ההקלטה המלאה

מהרי"י מסאטמר: חובה להשתתף בהפגנה נגד הגיוס

האדמור מהרי"י מסאטמר קרא לחסידיו ליטול חלק בעצרת שתיערך בקרוב בניו יורק במחאה על גזירת הגיוס ואמר כי כיום יש מאות שלא מתייצבים בכלל - במסירות נפש • האזינו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בחצרות סאטמר נמשכת ההיערכות לקראת הפגנת הרבבות המתוכננת בקרוב בניו יורק כנגד גזירת הגיוס ביוזמת התאחדות הרבנים ובראשותם של האחים האדמו"רים מסאטמר.

האדמור מהרי"י מסאטמר קרא לחסידיו ליטול חלק בעצרת שתיערך בקרוב בניו יורק במחאה על גזירת הגיוס.

כזכור לפני 3 שנים התקיימה עצרת דומה אף היא בראשותם של שני האדמו"רים זאת באורח נדיר למדי.

בטיש ל"ג בעומר התייחס האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר לעניין גזרות הגיוס וחיזק את "הבעלי מסירות נפש" שלא מתייצבים כלל בלשכת הגיוס כשהוא מסייג ואומר כי למרות שבחוגי העדה החרדית וסאטמר מתייצבים לצו ראשון הרי שיש להעריך ולהוקיר את מסירות נפשם של אלו שאינם מתייצבים כלל.

האדמו"ר הסביר את היסטוריית הדברים שבשנים הקודמות התייצבו כולם רק לצו ראשון וקיבלו פטור, והבהיר כי גם בימיו של הרבי זצ"ל אכן היו מתייצבים על מנת לקבל פטור או על רקע גופני או על רקע נפשי.

במקביל ציין הרבי כי כיום ישנם מאות בעלי מסירות נפש שאינם מתייצבים כלל אפילו לצו ראשון, למרות שזה כרוך בקשיים רבים ממש ועונשי מאסר כבדים.

לדברי האדמו"ר, הגיע לו מידע שלאחרונה התחילו שוב בבדיקת גופניות, דבר שהבטיחו ראשי הצבא שלא יעשו עוד לבחורי הישיבות.

האדמו"ר הוסיף שראשי המדינה רוצים "לבלבל לנו את הראש" כאילו החוק החדש הוא לעזור לבני ישיבות שתורתם אומנתם להישאר בני תורה, אבל האמת הוא שהחוק קרוי בשם שוויון בנטל, "רוצים להכליל את כולם בצבא".

האדמו"ר הוסיף ודיבר כי עיקר הגזירה הינה על בני הישיבות בפריפריה שהצבא מנסה לצוד אותם.

בסיום נאומו הכריז האדמו"ר שלאור בקשת גאב"ד ירושלים ובד"צ העדה החרדית, מתכוננים לעצרת רבתי בשבועות הקרובים בניו יורק, ומוטלת חובה על כל אחד ואחד להשתתף שם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר