דו"ח המבקר

"חרדים מנצלים פרצה וזוכים לפטור מצה"ל על רקע נפשי"

בדו"ח שמפרסם מבקר המדינה יוסף שפירא הוא קובע כי חרדים רבים מנצלים פרצה במערך הפטורים משירות בצה"ל, וזוכים כך לפטור משירות על רקע נפשי פי כמה מכולם (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לשכת גיוס, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא קובע בדו"ח שפרסם היום (שלישי) כי שחרור מלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) מהאוכלוסייה החרדית מסיבות אישיות, גבוה ביחס לממוצע.

לדבריו, חרדים מקבלים פטור נפשי משירות צבאי פי שניים וחצי עד שלוש מאשר שיתר האוכלוסייה בישראל מקבלת. "הם מנצלים את הפרצה", קובע מבקר המדינה.

בין מרס ליולי 2014 נבדקו 1,094 מיועדים לשירות חרדים בלשכות הגיוס, ול-607 (כ-55%) מהם הומלץ על פטור משירות מסיבות נפשיות.

בתקופה שבין ינואר לאוקטובר 2015 נבדקו 1,170 מיועדים לשירות חרדים בלשכות הגיוס, ול-899 (כ-77%) מהם הומלץ על פטור מסיבות נפשיות.

אביו של מלש"ב חרדי, הטוען כי הוא זכאי לפטור: "יש לו בעיות שכליות". ארכיון (באדיבות המצלם)

"הקושי נובע מכך שהמלש"ב שאינו מעוניין להתגייס רותם לעזרתו את הממסד כולו - משפחתו, מוריו ורופאיו. במצב זה גורמי ברה"ן אינם יכולים להוכיח כי מדובר בהתחזות", אמר קצין הרפואה הראשי לנציגי המבקר.

תגובת דובר צה"ל לדברים: "סוגיית גיוס החרדים הינה אתגר משמעותי לא רק בהיבט זה, ולכן הנושא קשור לסוגיית גיוס החרדים בכללותה".

"צה"ל בוחן מספר חלופות לשם טיוב תהליך המיון של החרדים ובכלל זאת בהיבט של בריאות הנפש", מציין הדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר