תגובה ראשונה

ליברמן על הדלפת טראמפ: היחסים יימשכו

שר הביטחון ליברמן התייחס לפרסומים על הדלפת המידע המסווג שהעבירה ישראל ע"י הנשיא טראמפ ואמר כי היחסים הביטחוניים עם ארה"ב משמעותיים וכך זה יימשך (אקטואליה)

שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)

"היחסים הביטחוניים בין ישראל לארצות הברית משמעותיים וכך זה יימשך", כך הגיב הבוקר (רביעי) שר הביטחון אביגדור ליברמן, בהתייחסו לפרסומים על הדלפת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

ליברמן צייץ בטוויטר: "היחסים הביטחוניים בין ישראל לבת בריתנו הגדולה ארצות הברית הם עמוקים, משמעותיים וחסרי תקדים בהיקפם ובתרומתם לעוצמתנו. כך היה וכך זה יימשך".

את הדברים כתב ליברמן בתגובה לדיווחים כי נשיא ארה"ב טראמפ הדליף לשר החוץ הרוסי מידע מודיעיני מסווג שהועבר על ידי ישראל באשר לניסיון של דאעש לבצע פיגוע במטוס באמצעות מחשב נייד, מידע שהוביל לאיסור להעלאת אמצעים טכנולוגיים שונים לטיסות ממדינות שונות לארה"ב.

הלילה דיווחה רשת ABC כי המידע המודיעיני שהדליף נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב והשגריר הרוסי בוושינגטון, סרגי קסלייק, מעמיד בסכנה את חייו של מרגל ישראלי בשורות ארגון הטרור האכזרי - דאעש.

בדיווח של הרשת נאמר כי "חיי מרגל ישראלי שמוצב בתוך דאעש נמצאים בסכנה הלילה". לפי הדיווח, המרגל סיפק מידע בנוגע לכוונה של דאעש לבצע ארגון במטוס נוסעים בדרכו לארה"ב, בעזרת פצצה שתוטמן במחשב נייד.

בעקבות אמינות המידע, אסרה ארה"ב העלאת מחשבים ניידים, אייפדים ומכשירים אלקטרוניים למטוסים שעושים את דרכם לארה"ב מכמה מדינות.

אתמול דווח כי המידע הרגיש שהדליף טראמפ בנוגע לאיסור המחשבים הניידים במטוסים הגיע מ"בעלת ברית במזרח התיכון", שהזהירה את האמריקנים כי אם המידע הרגיש יעבור הלאה או אם המקור ייחשף - תיפסק העברת המידע.

כעבור כמה שעות דווח ב"ניו יורק טיימס" כי מדינת ישראל היא זו שסיפקה את המידע הרגיש. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, נשאל אתמול האם אכן ישראל היא מקור המידע והוא השיב: "אני לא יכול להגיב ספציפית על כך". טראמפ צייץ אמש בטוויטר כי יש לו זכות לחלוק עם רוסיה מידע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר