אחרי שנגנז

בשעות הצהריים: החרדים ידונו בחוק הכותל של ש"ס

חודשים לאחר שחוק הכותל נגנז, וכשברקע הדיווחים על החלטת בג"ץ הצפויה להתפרסם, ראשי המפלגות החרדיות ייפגשו בצהריים לדיון בחוק ויבקשו לקדם את חקיקתו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראשי המפלגות החרדיות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אחרי שנגנז לחודשים ארוכים, ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני ידונו בצהריים (רביעי) בחוק הכותל שיזמה תנועת ש"ס.

הפגישה תתקיים בכנסת בהשתתפות רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ'.

כזכור, חוק הכותל שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", מבקש לעשות סדר ברחבת הכותל ולמנוע את תפילת נשות הכותל והרפורמים ברחבה באמצעות הסדרת מעמדו של רב הכותל.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מוצע בזה לקבל חוק שיסדיר הן שמירת סדרי התפילה ברחבת התפילה של הכותל המערבי וכן את שמירת מעמדה וקדושתה של רחבת הכותל כולה. הצעת חוק שמירת הקדושה של הכותל המערבי ורחבתו - התשע"ז-2016", תגדיר לראשונה את שטח הכותל המערבי עצמו כולל רחבת התפילה, הרב הממונה על הכותל, מנהג המקום והמעשים האסורים בתחומו, כפי שמופיע בהגדרת החוק החדש: ״הכותל המערבי" - הכותל המערבי ורחבתו, לרבות כל מבנה וכל מעבר עילי או תת-קרקעי שהכניסה אליהם היא מתוך הרחבה".

אריה דרעי מצהיר: חוק הכותל יאושר ויהיה חלק מתשובת המדינה

אך לאחר שהחוק הונח על שולחן הכנסת, החרדים עצרו את חקיקתו בתירוצים שונים. בין היתר הסבירו כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התנגד לנוסח הצעת החוק.

כאמור, כעת המפלגות החרדיות מבקשות לקדם את הצעת החוק, בזמן שבג"צ צפוי לפרסם בקרוב את החלטתו בעתירה הנוגעת לכותל, וככל הנראה החוק יצטרך להיות חוק עוקף בג"צ, חקיקה אליה צפויים להתנגד סיעות 'כולנו' ו'ישראל בתינו'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר