"מדיניות של אפס סובלנות"

קצין בכיר מונה לטפל בהסתה ובתקיפת החיילים החרדים

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע כי מונה קצין בכיר מאגף חקירות לטפל בנושא ההסתה ותקיפת החיילים החרדים. כמו כן, המשטרה פתחה בחקירה פלילית על שריפת בובות החיילים החרדים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שריפת בובת החייל במאה שערים (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן סיפר בצהריים (רביעי) כי מונה קצין בכיר מאגף חקירות שיטפל בנושא ההסתה ותקיפת החיילים החרדים בידי קיצוניים בשכונות החרדיות. כמו כן, ארדן הודיע כי המשטרה פתחה בחקירה פלילית כנגד שורפי בובות החיילים החרדים בשכונת מאה שערים ובערים נוספות.

במהלך דיון שעסק בנושא במליאת הכנסת סיפר ארדן כי "המדיניות של המשטרה היא לנהוג כלפי העבירות במדיניות של אפס סובלנות. מונה קצין מיוחד מחטיבת החקירות שזו משימתו היחידה לטפל במיגור התופעה". יצוין כי חברי הכנסת החרדים בחרו לצאת ממליאת הכנסת ולא להשתתף בדיון הטעון.

באשר לשריפת בובות החיילים והסתה כנגד החיילים החרדים, אמר ארדן: "לצערי הרב עקב ההיסטוריה של מדינת ישראל, שלא עדכנו אותה, החלטות על עבירות על הסתה לאלימות וביזוי, וכל מה שקשור להבעת עמדה, הם לא בסמכות המשטרה. המשטרה רוצה מאוד לפתוח בחקירות ולהביא לדין, אבל כל עוד אין אישור פרקליטות לפתיחת חקירה המשטרה לא יכולה לבצע מעצרים ולבצע פעולות חקירתיות".

שריפת בובת החייל החרדי במאה שערים (צילום: חיים גולדברג)

"אני כן מודיע", סיפר ארדן לראשונה, "נפתחו תיקי חקירה באישור הפרקליטות. המשטרה עובדת בכדי למצות את החקירה ולהגיע אל המעורבים. החקירה הזו לא פשוטה, לא תמיד המעורבים עושים זאת בפנים גלויות".

ח"כ איציק שמולי ביקש להדגיש בדיון: "צריך להזכיר שמנוקדת חילונית אנחנו מקטלגים את כל החברה החרדית ככזו, אבל זו לא האמת, רוב הציבור החרדי סולד ומתנגד לתמונות הללו".

ח"כ אורן חזן קרא להגלות את תוקפי החיילים החרדים: "צריך להגלות אותם, אי להם מקום במדינת ישראל. השלב הבא הוא שיישפך דם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר