"גם לסאטירה יש גבולות"

ה'קינדרלעך' ילעגו לחרדים? כך נכשלה המזימה הסאטירית

תכנית הסאטירה של ערוץ 10 - 'גב האומה', ביקשה להביא לתכנית ליום לירושלים את להקת הילדים "הקינדרלעך" תוך ניסיון לנצל אותם ללעג על החרדים, אך המזימה נבלמה כשהטקסט נחשף (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
ליאור שליין והקינדרלעך (צילום: מתוך הפייסבוק של 'גב האומה', יח"צ)

לא מצחיק: אחרי כתבת ה"תחקיר" של גיא הוכמן ב'רשת' בה הוא הציג כביכול חרדים שוברים דגל בבני ברק ופוטר בשל כך, היה נדמה, ולו לזמן קצר, כי בתקשורת הבינו שאין זה מן הראוי לפלג ולסכסך בין חלקי החברה הישראלית, אך מסתבר שבערוץ 10 חושבים שבמסגרת סאטירה הכל מותר, כולל שימוש בילדים תמימים.

תכנית הסאטירה 'גב האומה' של ערוץ 10 בהנחייתו של ליאור שליין ביקשה לארח בתכנית הקרובה, לקראת יום ירושלים, שתצולם מחר (חמישי) באולם ז'ראר בכר בבירה, את להקת הילדים הפופולרית "הקינדרלעך". מפיק הלהקה הוותיק דוד פדידה, הסכים להתארח בתכנית אך הציג בקשה קטנה ולגיטימית = לראות את הטקסט לפני המופע.

הילדים היו אמורים מלכתחילה להקליט את השירה באולפן אך בהפקת התכנית הודיעו לפדידה כי הם מעדיפים להקליט בצורה חיה את השירה במקום וכי הטקסטים עדיין לא מוכנים. לאחר התעקשויות חוזרות ונשנות, כשבהפקה מנסים להתחמק מהעברת הטקסטים לידי המפיק, נכנעו בסוף בגב האומה ושלחו את "יצירת המופת" הבאה:

"גב האומה בירושלים
יש פה גם דתיים
גב האומה בירושלים
גב האומה בירושלים
גב האומה פה
והקהל מתבקש לא לזרוק חיתולים".

ב-F.D.D הפקות, משרדו של פדידה, נדהמו מהטקסט הירוד והמפלג וכמובן שסירבו לאפשר לילדי המקהלה להגיע לשידור. לתכנית הוצע לבחור טקסטים אחרים נעימים ומתאימים יותר למקהלת ילדים דתית אך בהפקת התכנית התעקשו שזה הטקסט הסופי אותו יצטרכו הילדים לבצע אם ירצו להשתתף בתכנית.

למרבה האירוניה התכנית אמורה להיות חלק מתכנית שידורים ברחבי הארץ שנועדה להגיע לקהלים רחבים וליצור דווקא אחדות אך בתכנית הסאטירה מעדיפים ללעוג לחרדים והדתיים ולהציג אותם כ"זורקי חיתולים" וזאת באמצעות מקהלת ילדים תמימים, התנהלות בעייתית לכשעצמה.

הקינדרלעך (צילום: יח"צ)

דוד פדידה, מנהלה של להקת ׳קינדרלעך׳ מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אכן פנו אלינו השבוע מההפקה של התכנית ׳גב האומה׳ וסיפרו שלרגל יום ירושלים התכנית משודרת בפורמט חגיגי מעיר הקודש, וביקשו שלהקת ׳קינדרלעך׳ תבצע את הפתיח של התכנית. באופן עקרוני נתנו את הסכמתנו כפי שאכן הופענו בעבר בעשרות תכניות טלויזיה. לאחר שסודרו כל האישורים הנדרשים, הועבר לידנו הטקסט אותו התבקשה הלהקה לשיר ונדהמנו לגלות את תוכנו - מילות הסתה ופגיעה מכוונות כלפי הציבור הדתי.

"אנחנו מכבדים את היותה של 'גב האומה' תוכנית סאטירה, אבל גם לסאטירה יש גבולות. לנצל להקת ילדים תמימה לצורך העברת מסרים פוגעניים זו לא סאטירה, זו הסתה מכוערת במסווה תמים.

מאז ומעולם הקפידה הלהקה להעביר מסרים של אחדות וחיבור בעם ישראל ולרגע לא חשבנו לחרוג ממנהגנו. רק לאחרונה הופענו במספר רב של במות יום העצמאות ותהלוכות ל״ג בעומר שכל מטרתן היא הפצת יהדות ומסרים חינוכיים וכך נשתדל להמשיך לעשות כל העת. בגאווה גדולה סירבנו להצעה המאכזבת של ׳גב האומה׳".

מערכת ״גב האומה״ מסרה בתגובה ל'כיכר השבת': ״אנחנו מתכוננים לקראת ההופעה מחר בירושלים, ושמחים תמיד לפגוש קהל מגוון. חבל שדוד פדידה ואתר ׳כיכר השבת׳ מפלגים ופוגעניים ומשתמשים במקהלת ילדים תמימה לצורך העברת מסרים כאלה. זו בדיוק זריקת החיתולים אליה התכוונו״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר