למרות המתיחות

מירי רגב: "מלאו את הר הבית בצהלת ילדים"

לפני גל הטרור התבטאה רגב לגבי ההערכה שהעליה האסורה להר הבית תסכן חיים: "פעם אחת שתהיה אינתיפאדה, ונראה מה זה". כעת שוב קוראת השרה לעליה המונית. צפו (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רגב קוראת לעליה להר ביום ירושלים (צילום: דוברות שרת התרבות, מתוך ערוץ 'במשוך היובל')

פעם אחת לא הספיקה: שרת התרבות ח"כ מירי רגב (ליכוד) יוצאת בקריאה לכלל אזרחי ישראל, לרגל 'יום ירושלים' המצוין בשבוע הבא, לעלות להר הבית.

ההר המקודש, שידועה דעתם של כל פוסקי ההלכה בדבר איסור הכרת שחל לעלות עליו בימינו, אף מהווה כידוע מוקד של מתיחות שיא, שעל פי הערכת גורמי הביטחון התנהלות היהודים בנושא זה היתה אחת מהסיבות-תירוצים לפרוץ גל הטרור מספר פעמים.

כך לגבי עלייתו של יו"ר האופוזיציה דאז אריאל שרון, שקדמה לפרוץ האינתיפאדה השניה שגבתה מאות רבות של הרוגים, וכך לגבי אינתיפאדת הסכינים לפני כשנה וחצי.

בדיו שנערך בזמנו טרם פרץ טרור זה, בוועדת הפנים של הכנסת בראשות יושבת הראש ח"כ רגב, התבטאה זו ואמרה: "יהודי, מותר לו לעלות להר הבית. עכשיו נחליט איך עושים את זה".

רגב: "אז שתהיה אינתיפאדה ונראה מה זה" (צילום: ערוץ הכנסת)

"אם יאיימו עלינו באינתיפאדה כל הזמן", הוסיפה רגב משפט שלא ישכח, "אז פעם אחת שתהיה אינתיפאדה ונראה מה זה אינתיפאדה". זמן לא רב אחר אמירה זו אכן פרץ גל הטרור, שעלה עד כה בחייהם של עשרות יהודים.

כעת, כאמור, הצטלמה השרה על רקע הכותל והר הבית וקראה שוב לעליה המונית: "אני קוראת לכם, דתיים וחילוניים עלו להר הבית ביום ירושלים, מלאו אותו בשמחת ההמונים, בצהלת הילדים ובתקווה שנראה בבניין ירושלים השלמה, בירתנו הנצחית והיפה בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר